Παρασκευή 12 Ιουνίου 2009
140.000 πρόσφυγες στην Τουρκία έτοιμοι να εισβάλουν στην Ελλάδα
Μεγάλο «κύμα» μεταναστών βρίσκεται συγκεντρωμένο στα παράλια της Τουρκίας περιμένοντας να περάσουν στη χώρα μας και στη συνέχεια προς άλλα ευρωπαϊκά κράτη.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν οι ελληνικές διωκτικές αρχές, οι μετανάστες, κυρίως από Αφγανιστάν, Ιράκ και Σομαλία, που βρίσκονται συγκεντρωμένοι στα παράλια της γειτονικής χώρας, προσεγγίζουν τους 140.000.
Πρόκειται για μία ιδιότυπη «λίστα αναμονής» στην παράνομη διακίνηση μεταναστών προς την Ευρώπη, που ελέγχεται από οργανωμένα πολυεθνικά «κυκλώματα», με παρακλάδια σε όλα τα κράτη-περάσματα και ετήσιο τζίρο δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.
140.000 πρόσφυγες στην Τουρκία έτοιμοι να εισβάλουν στην Ελλάδα
Η Διεύθυνση Ασφαλείας του υπουργείου Ναυτιλίας, με συστηματική δουλειά τα τελευταία χρόνια, έχει «χαρτογραφήσει» τους «δρόμους» της παράνομης διακίνησης, αλλά και τη «δράση» των «κυκλωμάτων», καταφέρνοντας καίρια «χτυπήματα» τόσο σε επίπεδο συλλήψεων όσο και στην εξασφάλιση κρίσιμων στοιχείων, που διατίθενται και στις άλλες συναρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές στο πλαίσιο των διακρατικών συνεργασιών.
«Χτύπημα»
«Μία σύλληψη ενός σκάφους ή ακόμα περισσότερο ενός σημαντικού για τα κυκλώματα προσώπου, μπορεί να αποτελέσει καίριο χτύπημα, διότι τα κυκλώματα εξασφαλίζουν την πελατεία τους βασιζόμενα στην αξιοπιστία», εξηγεί έμπειρος αξιωματικός του Λιμενικού.
Πραγματικά, φαίνεται ότι η οργάνωσή τους δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από το πιο οργανωμένο ταξιδιωτικό πρακτορείο.
Με εξασφαλισμένη «πελατεία» από κράτη που έχουν δεχθεί βίαιες επεμβάσεις από ξένες δυνάμεις, όπως το Ιράκ ή το Αφγανιστάν, ή μαστίζονται από εμφύλιες συρράξεις, όπως η Σομαλία, οι τοπικοί ανταποκριτές εμπορεύονται το όνειρο για μία καλύτερη ζωή.
Το κόστος του ταξιδιού διαφέρει ανάλογα με τον προορισμό και τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν. Ομως, από στοιχεία που έχουν οι ελληνικές διωκτικές αρχές φαίνεται ότι ένα «ταξίδι» από Πακιστάν προς Αγγλία μπορεί να κοστίζει 30.000- 40.000 ευρώ, ενώ για τη Γερμανία κυμαίνεται μεταξύ 12.000-15.000 ευρώ.
Ο «δρόμος» που ακολουθείται από τους μετανάστες από το Ιράκ, το Αφγανιστάν ή τη Σομαλία είναι διαφορετικός για τον καθένα. Ομως, φαίνεται ότι έχουν τελικό σημείο συνάντησης πριν την Ελλάδα, την Κωνσταντινούπολη ή τη Σμύρνη.
Εάν ο μετανάστης φύγει από Τουρκία με μεγάλο καράβι για Ιταλία ή με ταχύπλοο ή ιστιοπλοϊκό για Εύβοια, η τιμή είναι διαφορετική.
Για τους ασθενέστερους οικονομικά υπάρχει η δυνατότητα με 400-500 ευρώ να ενταχθούν σε μία ομάδα, στην οποία θα διατεθεί πλαστική βάρκα με προορισμό τα κοντινά προς τα τουρκικά παράλια νησιά. Ομως, έχουν καταγραφεί και μεταφορές «Vip» με τη χρήση αεροπλάνων ή πλοίων της γραμμής ως συνηθισμένοι τουρίστες...
«Σε καμία περίπτωση δεν ταξιδεύει κάποιος στην... τύχη», μας έλεγαν έγκυρες πηγές.
Σε τρεις δόσεις
Το τίμημα, που οι περισσότεροι εξασφαλίζουν πουλώντας χωράφια, σπίτια και πολύτιμα αντικείμενα στις πατρίδες τους, καταβάλλεται συνήθως σε τρεις δόσεις.
Η πρώτη όταν φθάσουν στην Τουρκία, η δεύτερη όταν περάσουν στην Ελλάδα και η τελευταία στον τόπο προορισμού. «Εφτασα καλά. Το ταξίδι κράτησε πέντε μήνες. Ο Αχμέτ ήταν εντάξει», είναι μια συνήθης επικοινωνία του μετανάστη με τους συγγενείς στο χωριό του Πακιστάν απ όπου ξεκίνησε, δίνοντας «σήμα» για την εξόφληση.
Γενικά, εκτιμάται ότι ένας μέσος όρος κόστους του ταξιδιού για έναν μετανάστη είναι της τάξης των 20.000 ευρώ.
Πέρυσι, οι άνδρες του Λιμενικού συνέλαβαν περίπου 15.300 παράνομους μετανάστες που προσπάθησαν να εισέλθουν στη χώρα μας διά θαλάσσης. Αυτός ο αριθμός εκτιμάται από τις ελληνικές διωκτικές αρχές ότι αντιστοιχεί περίπου στο 70% των συνολικά διακινηθέντων από τη γειτονική χώρα.
Με πρόχειρο υπολογισμό προκύπτει ότι μόνο από αυτόν τον «δρόμο» τα «κυκλώματα» έχουν ετήσιο τζίρο της τάξης των 500 εκατομμυρίων ευρώ.
Εάν αναλογιστούμε πως, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, κάθε χρόνο περνάνε, παράνομα, συνολικά 92.000 μετανάστες από όλα τα σημεία εισόδου (Αλβανία, Βουλγαρία, Εβρο κ.α.), γίνεται αντιληπτό ότι ο «τζίρος» των κυκλωμάτων φτάνει σε ασύλληπτα μεγέθη.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν οι ελληνικές διωκτικές αρχές, οι μετανάστες, κυρίως από Αφγανιστάν, Ιράκ και Σομαλία, που βρίσκονται συγκεντρωμένοι στα παράλια της γειτονικής χώρας, προσεγγίζουν τους 140.000.
Πρόκειται για μία ιδιότυπη «λίστα αναμονής» στην παράνομη διακίνηση μεταναστών προς την Ευρώπη, που ελέγχεται από οργανωμένα πολυεθνικά «κυκλώματα», με παρακλάδια σε όλα τα κράτη-περάσματα και ετήσιο τζίρο δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.
140.000 πρόσφυγες στην Τουρκία έτοιμοι να εισβάλουν στην Ελλάδα
Η Διεύθυνση Ασφαλείας του υπουργείου Ναυτιλίας, με συστηματική δουλειά τα τελευταία χρόνια, έχει «χαρτογραφήσει» τους «δρόμους» της παράνομης διακίνησης, αλλά και τη «δράση» των «κυκλωμάτων», καταφέρνοντας καίρια «χτυπήματα» τόσο σε επίπεδο συλλήψεων όσο και στην εξασφάλιση κρίσιμων στοιχείων, που διατίθενται και στις άλλες συναρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές στο πλαίσιο των διακρατικών συνεργασιών.
«Χτύπημα»
«Μία σύλληψη ενός σκάφους ή ακόμα περισσότερο ενός σημαντικού για τα κυκλώματα προσώπου, μπορεί να αποτελέσει καίριο χτύπημα, διότι τα κυκλώματα εξασφαλίζουν την πελατεία τους βασιζόμενα στην αξιοπιστία», εξηγεί έμπειρος αξιωματικός του Λιμενικού.
Πραγματικά, φαίνεται ότι η οργάνωσή τους δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από το πιο οργανωμένο ταξιδιωτικό πρακτορείο.
Με εξασφαλισμένη «πελατεία» από κράτη που έχουν δεχθεί βίαιες επεμβάσεις από ξένες δυνάμεις, όπως το Ιράκ ή το Αφγανιστάν, ή μαστίζονται από εμφύλιες συρράξεις, όπως η Σομαλία, οι τοπικοί ανταποκριτές εμπορεύονται το όνειρο για μία καλύτερη ζωή.
Το κόστος του ταξιδιού διαφέρει ανάλογα με τον προορισμό και τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν. Ομως, από στοιχεία που έχουν οι ελληνικές διωκτικές αρχές φαίνεται ότι ένα «ταξίδι» από Πακιστάν προς Αγγλία μπορεί να κοστίζει 30.000- 40.000 ευρώ, ενώ για τη Γερμανία κυμαίνεται μεταξύ 12.000-15.000 ευρώ.
Ο «δρόμος» που ακολουθείται από τους μετανάστες από το Ιράκ, το Αφγανιστάν ή τη Σομαλία είναι διαφορετικός για τον καθένα. Ομως, φαίνεται ότι έχουν τελικό σημείο συνάντησης πριν την Ελλάδα, την Κωνσταντινούπολη ή τη Σμύρνη.
Εάν ο μετανάστης φύγει από Τουρκία με μεγάλο καράβι για Ιταλία ή με ταχύπλοο ή ιστιοπλοϊκό για Εύβοια, η τιμή είναι διαφορετική.
Για τους ασθενέστερους οικονομικά υπάρχει η δυνατότητα με 400-500 ευρώ να ενταχθούν σε μία ομάδα, στην οποία θα διατεθεί πλαστική βάρκα με προορισμό τα κοντινά προς τα τουρκικά παράλια νησιά. Ομως, έχουν καταγραφεί και μεταφορές «Vip» με τη χρήση αεροπλάνων ή πλοίων της γραμμής ως συνηθισμένοι τουρίστες...
«Σε καμία περίπτωση δεν ταξιδεύει κάποιος στην... τύχη», μας έλεγαν έγκυρες πηγές.
Σε τρεις δόσεις
Το τίμημα, που οι περισσότεροι εξασφαλίζουν πουλώντας χωράφια, σπίτια και πολύτιμα αντικείμενα στις πατρίδες τους, καταβάλλεται συνήθως σε τρεις δόσεις.
Η πρώτη όταν φθάσουν στην Τουρκία, η δεύτερη όταν περάσουν στην Ελλάδα και η τελευταία στον τόπο προορισμού. «Εφτασα καλά. Το ταξίδι κράτησε πέντε μήνες. Ο Αχμέτ ήταν εντάξει», είναι μια συνήθης επικοινωνία του μετανάστη με τους συγγενείς στο χωριό του Πακιστάν απ όπου ξεκίνησε, δίνοντας «σήμα» για την εξόφληση.
Γενικά, εκτιμάται ότι ένας μέσος όρος κόστους του ταξιδιού για έναν μετανάστη είναι της τάξης των 20.000 ευρώ.
Πέρυσι, οι άνδρες του Λιμενικού συνέλαβαν περίπου 15.300 παράνομους μετανάστες που προσπάθησαν να εισέλθουν στη χώρα μας διά θαλάσσης. Αυτός ο αριθμός εκτιμάται από τις ελληνικές διωκτικές αρχές ότι αντιστοιχεί περίπου στο 70% των συνολικά διακινηθέντων από τη γειτονική χώρα.
Με πρόχειρο υπολογισμό προκύπτει ότι μόνο από αυτόν τον «δρόμο» τα «κυκλώματα» έχουν ετήσιο τζίρο της τάξης των 500 εκατομμυρίων ευρώ.
Εάν αναλογιστούμε πως, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, κάθε χρόνο περνάνε, παράνομα, συνολικά 92.000 μετανάστες από όλα τα σημεία εισόδου (Αλβανία, Βουλγαρία, Εβρο κ.α.), γίνεται αντιληπτό ότι ο «τζίρος» των κυκλωμάτων φτάνει σε ασύλληπτα μεγέθη.