Τρίτη 23 Ιουνίου 2009
«Ασυλία» τέλος
ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ έξι μήνες ήταν ο ορισμός του «καμ-μπακ» για τον Αντώνη Σαμαρά. Το άλλοτε μαύρο πρόβατο της Ν.Δ., αφού πλήρωσε τα λάθη της πολιτικής διαδρομής του, επανήλθε για να διεκδικήσει την προσωπική του πολιτική άνοιξη.
ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΕ μάλιστα σε πόστο που θα του επέτρεπε να είναι μέσα στο παιχνίδι χωρίς να φθείρεται από τα αλλεπάλληλα στραπάτσα της Ν.Δ. Η ομιλία του στο Κάραβελ πριν από έναν μήνα συγκέντρωσε 73 βουλευτές της Ν.Δ. Και παρότι δηλώνει ότι δεν είναι δελφίνος, έχει λάβει ήδη θέση στην κούρσα της διαδοχής. ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ είχε την τύχη να εγκαινιάσει το Νέο Μουσείο Ακρόπολης. Ομολογουμένως χειρίστηκε με «σεμνότητα και ταπεινότητα» την προβολή του Νέου Μουσείου, περικόπτοντας κατά το ήμισυ τον προϋπολογισμό της και επέδειξε σχετική μετριοπάθεια. Όταν ο Πέτρος Μολυβιάτης εμφανιζόταν στην ΕΡΤ για να δηλώσει ότι το έργο ήταν έμπνευση του Κωνσταντίνου Καραμανλή, ο Σαμαράς δεν έπαυε να επαναλαμβάνει ότι πρόκειται για έργο του ελληνικού λαού.
ΣΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ, βέβαια, έσπευσε να κρατήσει ισορροπίες. Ο σεμνός Αντώνης έκανε μια μικρή αναφορά στην Μελίνα Μερκούρη και στον Κώστα Σημίτη. Προηγουμένως, όμως, υπενθύμισε ότι το έργο «εμπνεύστηκε πρώτος» ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και κατασκευάστηκε επί των ημερών του ανιψιού του.
ΦΕΥ, ΤΟΣΟ για τον Σαμαρά όσο και για τον ίδιο τον Καραμανλή, η τελετή των εγκαινίων δεν αναστήλωσε το πρωθυπουργικό προφίλ. Η απουσία σημαντικών διεθνών ονομάτων έδωσε την ευκαιρία στους εσωκομματικούς αντιπάλους του να αρχίσουν να πυροβολούν εναντίον του. Πολλοί συνάδελφοί του στην κυβέρνηση του ρίχνουν την ευθύνη που δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει την παρουσία μεγάλων προσωπικοτήτων. Στο θέμα προβλέπεται να υπάρξει συνέχεια με πολύ παρασκήνιο.
ΟΣΟ ΚΑΙ αν ο Σαμαράς θέλει να χαρακτηρίζει παράλογη τη συζήτηση για τη μετακαραμανλική εποχή, η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει. Και, παρότι η Μπουμπουλίνας είναι μακριά από τη Ρηγίλλης, η άτυπη «ασυλία» του έλαβε τέλος.
Η ΠΙΚΡΗ γεύση που μένει από την εκδήλωση του Σαββάτου θα του το θυμίζει.
ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΕ μάλιστα σε πόστο που θα του επέτρεπε να είναι μέσα στο παιχνίδι χωρίς να φθείρεται από τα αλλεπάλληλα στραπάτσα της Ν.Δ. Η ομιλία του στο Κάραβελ πριν από έναν μήνα συγκέντρωσε 73 βουλευτές της Ν.Δ. Και παρότι δηλώνει ότι δεν είναι δελφίνος, έχει λάβει ήδη θέση στην κούρσα της διαδοχής. ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ είχε την τύχη να εγκαινιάσει το Νέο Μουσείο Ακρόπολης. Ομολογουμένως χειρίστηκε με «σεμνότητα και ταπεινότητα» την προβολή του Νέου Μουσείου, περικόπτοντας κατά το ήμισυ τον προϋπολογισμό της και επέδειξε σχετική μετριοπάθεια. Όταν ο Πέτρος Μολυβιάτης εμφανιζόταν στην ΕΡΤ για να δηλώσει ότι το έργο ήταν έμπνευση του Κωνσταντίνου Καραμανλή, ο Σαμαράς δεν έπαυε να επαναλαμβάνει ότι πρόκειται για έργο του ελληνικού λαού.
ΣΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ, βέβαια, έσπευσε να κρατήσει ισορροπίες. Ο σεμνός Αντώνης έκανε μια μικρή αναφορά στην Μελίνα Μερκούρη και στον Κώστα Σημίτη. Προηγουμένως, όμως, υπενθύμισε ότι το έργο «εμπνεύστηκε πρώτος» ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και κατασκευάστηκε επί των ημερών του ανιψιού του.
ΦΕΥ, ΤΟΣΟ για τον Σαμαρά όσο και για τον ίδιο τον Καραμανλή, η τελετή των εγκαινίων δεν αναστήλωσε το πρωθυπουργικό προφίλ. Η απουσία σημαντικών διεθνών ονομάτων έδωσε την ευκαιρία στους εσωκομματικούς αντιπάλους του να αρχίσουν να πυροβολούν εναντίον του. Πολλοί συνάδελφοί του στην κυβέρνηση του ρίχνουν την ευθύνη που δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει την παρουσία μεγάλων προσωπικοτήτων. Στο θέμα προβλέπεται να υπάρξει συνέχεια με πολύ παρασκήνιο.
ΟΣΟ ΚΑΙ αν ο Σαμαράς θέλει να χαρακτηρίζει παράλογη τη συζήτηση για τη μετακαραμανλική εποχή, η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει. Και, παρότι η Μπουμπουλίνας είναι μακριά από τη Ρηγίλλης, η άτυπη «ασυλία» του έλαβε τέλος.
Η ΠΙΚΡΗ γεύση που μένει από την εκδήλωση του Σαββάτου θα του το θυμίζει.