Πέμπτη 11 Ιουνίου 2009
Συνεχίζονται οι έρευνες για τα «μαύρα κουτιά» του Airbus της Air France
Πυρηνικό υποβρύχιο χρησιμοποιείται στις έρευνες για τον εντοπισμό των «μαύρων κουτιών» του γαλλικού Α330 που συνετρίβη στον Ατλαντικό.
Ένα γαλλικό πυρηνικό υποβρύχιο που είναι εφοδιασμένο με προηγμένης τεχνολογίας ηχοεντοπιστικά μηχανήματα άρχισε τις έρευνες για τον εντοπισμό των «μαύρων κουτιών» του αεροσκάφους της Air France που συνετρίβη την περασμένη εβδομάδα στον Ατλαντικό, όπως ανακοίνωσε ο γαλλικός στρατός.
Το υποβρύχιο Emeraude εστάλη στην περιοχή με αποστολή τον εντοπισμό των «μαύρων κουτιών», που μπορεί να βοηθήσουν στην προσπάθεια να δοθούν απαντήσεις στο γιατί έγινε αυτή η τραγωδία. Τα «μαύρα κουτιά» πιστεύεται ότι βρίσκονται στον βυθό του ωκεανού. Οι ομάδες έρευνας έχουν αρχίσει από την πρώτη στιγμή να αναζητούν στοιχεία που θα τους οδηγήσουν στις απαντήσεις για το τι δεν πήγε καλά και εξαφανίστηκε το Airbus A330 από τα ραντάρ, καθώς πετούσε από το Ρίο ντε Τζανέιρο προς το Παρίσι, με 228 επιβαίνοντες.
«Μέχρι τώρα το χρονικό πλαίσιο για την έρευνα για θύματα και συντρίμμια ήταν θέμα ημερών ή μίας εβδομάδας. Τώρα πλέον, μιλούμε για εβδομάδες ή μήνες», δήλωσε ο εκπρόσωπος του γαλλικού στρατού, Κριστόφ Πραζούκ.
Το αεροσκάφος πιστεύεται ότι αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα λόγω μίας σφοδρής καταιγίδας καθώς πετούσε πάνω από τον Ατλαντικό και πιθανώς υπήρξαν προβλήματα με τους αισθητήρες ταχύτητας.
Άλλες αιτίες για το δυστύχημα δεν έχουν αποκλειστεί, αλλά το γαλλικό υπουργείο Εσωτερικών, διευκρίνισε ότι δύο επιβάτες, των οποίων τα ονόματα θεωρήθηκαν αρχικώς ύποπτα, αποδείχτηκε ότι δεν είχαν τίποτα που θα δικαιολογούσε αυτές τις υποψίες. Η ιστοσελίδα της εβδομαδιαίας εφημερίδας L'Express ανέφερε -επικαλούμενη πηγή του γαλλικού στρατού- ότι οι συγκεκριμένοι δύο επιβάτες ίσως είχαν διασυνδέσεις με την ισλαμική τρομοκρατία.
Μέχρι σήμερα οι ερευνητικές ομάδες έχουν ανασύρει 41 σορούς και έχουν μεταφέρει τις 16 από αυτές στο αρχιπέλαγος Φερνάντο δε Νορόνια, ανοικτά των βορειοανατολικών ακτών της Βραζιλίας, που χρησιμοποιείται ως βάση για τις έρευνες.
Τα αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται για τον εντοπισμό πτωμάτων και συντριμιών έχουν διευρύνει τις έρευνες σε περιοχή που βρίσκεται μέσα στον εναέριο χώρο της Σενεγάλης, λόγω της κατεύθυνσης των ρευμάτων του ωκεανού.
Εν τω μεταξύ, ο Γενικός Διευθυντής του ομίλου Air France-KLM Πιέρ-Ανρί Γκουρζόν δήλωσε σήμερα ότι δεν έχει πειστεί πως οι αισθητήρες ταχύτητας ευθύνονται για το δυστύχημα του Airbus της Air France την 1η Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας πάντως την επιτάχυνση του προγράμματος αντικατάστασής τους στα αεροπλάνα A330/340.
«Το πρόγραμμα αυτό επιταχύνεται επειδή γνωρίζουμε πως σε αυτό το δυστύχημα υπήρξε πρόβλημα με τη μέτρηση της ταχύτητας», δήλωσε.
Ερωτηθείς σχετικά με τις επικρίσεις για έλλειψη διαφάνειας στις ανακοινώσεις της Air France μετά το δυστύχημα, απάντησε με θυμό: «Επειδή δεν έχω πειστεί πως οι αισθητήρες είναι η αιτία του δυστυχήματος, δεν έχω λόγω να κάνω ανακοίνωση».
«Η επίσημη έρευνα είναι αυτή που οφείλει να κάνει ανακοινώσεις», συνέχισε στη διάρκεια συνάντησής του με τους δημοσιογράφους, η οποία προγραμματίσθηκε μετά την καταστροφή που στοίχισε τη ζωή σε 228 ανθρώπους.
Η κατασκευάστρια εταιρεία «Airbus» υποστηρίζει, και έχουν δίκιο, πως οι αισθητήρες της είναι ασφαλείς. Είναι πιθανό τα επεισόδια παγώματος των αισθητήρων να μειωθούν με το νέο τύπο αισθητήρων. Ίσως πάλι να μην υπάρξει βελτίωση, μιλάμε για το θέμα με τους ερευνητές», πρόσθεσε.
Ένα γαλλικό πυρηνικό υποβρύχιο που είναι εφοδιασμένο με προηγμένης τεχνολογίας ηχοεντοπιστικά μηχανήματα άρχισε τις έρευνες για τον εντοπισμό των «μαύρων κουτιών» του αεροσκάφους της Air France που συνετρίβη την περασμένη εβδομάδα στον Ατλαντικό, όπως ανακοίνωσε ο γαλλικός στρατός.
Το υποβρύχιο Emeraude εστάλη στην περιοχή με αποστολή τον εντοπισμό των «μαύρων κουτιών», που μπορεί να βοηθήσουν στην προσπάθεια να δοθούν απαντήσεις στο γιατί έγινε αυτή η τραγωδία. Τα «μαύρα κουτιά» πιστεύεται ότι βρίσκονται στον βυθό του ωκεανού. Οι ομάδες έρευνας έχουν αρχίσει από την πρώτη στιγμή να αναζητούν στοιχεία που θα τους οδηγήσουν στις απαντήσεις για το τι δεν πήγε καλά και εξαφανίστηκε το Airbus A330 από τα ραντάρ, καθώς πετούσε από το Ρίο ντε Τζανέιρο προς το Παρίσι, με 228 επιβαίνοντες.
«Μέχρι τώρα το χρονικό πλαίσιο για την έρευνα για θύματα και συντρίμμια ήταν θέμα ημερών ή μίας εβδομάδας. Τώρα πλέον, μιλούμε για εβδομάδες ή μήνες», δήλωσε ο εκπρόσωπος του γαλλικού στρατού, Κριστόφ Πραζούκ.
Το αεροσκάφος πιστεύεται ότι αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα λόγω μίας σφοδρής καταιγίδας καθώς πετούσε πάνω από τον Ατλαντικό και πιθανώς υπήρξαν προβλήματα με τους αισθητήρες ταχύτητας.
Άλλες αιτίες για το δυστύχημα δεν έχουν αποκλειστεί, αλλά το γαλλικό υπουργείο Εσωτερικών, διευκρίνισε ότι δύο επιβάτες, των οποίων τα ονόματα θεωρήθηκαν αρχικώς ύποπτα, αποδείχτηκε ότι δεν είχαν τίποτα που θα δικαιολογούσε αυτές τις υποψίες. Η ιστοσελίδα της εβδομαδιαίας εφημερίδας L'Express ανέφερε -επικαλούμενη πηγή του γαλλικού στρατού- ότι οι συγκεκριμένοι δύο επιβάτες ίσως είχαν διασυνδέσεις με την ισλαμική τρομοκρατία.
Μέχρι σήμερα οι ερευνητικές ομάδες έχουν ανασύρει 41 σορούς και έχουν μεταφέρει τις 16 από αυτές στο αρχιπέλαγος Φερνάντο δε Νορόνια, ανοικτά των βορειοανατολικών ακτών της Βραζιλίας, που χρησιμοποιείται ως βάση για τις έρευνες.
Τα αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται για τον εντοπισμό πτωμάτων και συντριμιών έχουν διευρύνει τις έρευνες σε περιοχή που βρίσκεται μέσα στον εναέριο χώρο της Σενεγάλης, λόγω της κατεύθυνσης των ρευμάτων του ωκεανού.
Εν τω μεταξύ, ο Γενικός Διευθυντής του ομίλου Air France-KLM Πιέρ-Ανρί Γκουρζόν δήλωσε σήμερα ότι δεν έχει πειστεί πως οι αισθητήρες ταχύτητας ευθύνονται για το δυστύχημα του Airbus της Air France την 1η Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας πάντως την επιτάχυνση του προγράμματος αντικατάστασής τους στα αεροπλάνα A330/340.
«Το πρόγραμμα αυτό επιταχύνεται επειδή γνωρίζουμε πως σε αυτό το δυστύχημα υπήρξε πρόβλημα με τη μέτρηση της ταχύτητας», δήλωσε.
Ερωτηθείς σχετικά με τις επικρίσεις για έλλειψη διαφάνειας στις ανακοινώσεις της Air France μετά το δυστύχημα, απάντησε με θυμό: «Επειδή δεν έχω πειστεί πως οι αισθητήρες είναι η αιτία του δυστυχήματος, δεν έχω λόγω να κάνω ανακοίνωση».
«Η επίσημη έρευνα είναι αυτή που οφείλει να κάνει ανακοινώσεις», συνέχισε στη διάρκεια συνάντησής του με τους δημοσιογράφους, η οποία προγραμματίσθηκε μετά την καταστροφή που στοίχισε τη ζωή σε 228 ανθρώπους.
Η κατασκευάστρια εταιρεία «Airbus» υποστηρίζει, και έχουν δίκιο, πως οι αισθητήρες της είναι ασφαλείς. Είναι πιθανό τα επεισόδια παγώματος των αισθητήρων να μειωθούν με το νέο τύπο αισθητήρων. Ίσως πάλι να μην υπάρξει βελτίωση, μιλάμε για το θέμα με τους ερευνητές», πρόσθεσε.



