Τετάρτη 3 Ιουνίου 2009
Βρέθηκαν τα πρώτα συντρίμμια του αεροσκάφους της Air France
Σήμερα θα αρχίσει η περισυλλογή των συντριμμιών του αεροσκάφους της Air France που κατέπεσε στον Ατλαντικό και βρέθηκαν σε ακτίνα πέντε χιλιομέτρων.
Πολλά σκάφη θα πάρουν μέρος σήμερα στις έρευνες για την περισυλλογή των συντριμμιών του Airbus A330 της Air France, που κατέπεσε στον Ατλαντικό με 228 επιβαίνοντες, μια αεροπορική τραγωδία τα αίτια της οποίας παραμένουν άγνωστα μέχρι τώρα.
Χθες το απόγευμα πολεμικά αεροσκάφη εντόπισαν «σε ακτίνα πέντε χιλιομέτρων συντρίμμια ενός αεροσκάφους», τόνισε ο υπουργός Άμυνας της Βραζιλίας Νέλσον Ζομπίμ. «Είναι από το αεροσκάφος της Air France, δεν υπάρχει αμφιβολία», πρόσθεσε.
Εκπρόσωπος της βραζιλιάνικης Πολιτικής Αεροπορίας, ο Ζορζε Αμαράλ τόνισε πως «θραύσματα και συντρίμμια, ανάμεσα στα οποία και ένα κάθισμα, εντοπίστηκαν στον Ατλαντικό, 650 χιλιόμετρα βορειοανατολικά του νησιού Φερνάντο ντε Νορόνια».
Εδώ και 24 ώρες πολλά βραζιλιάνικα αεροσκάφη μαζί με τη Γαλλία, τις ΗΠΑ και την Ισπανία πραγματοποιούν έρευνες στην περιοχή, στο μέσο του Ατλαντικού για να εντοπίσουν το αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση AF 447 από το Ρίο ντε Τζανέιρο στο Παρίσι.
Η ζώνη στην οποία κατέπεσε το αεροσκάφος προσδιορίστηκε 1.000 χιλιόμετρα από τις ακτές της Βραζιλίας και 2.000 χιλιόμετρα από την ακτές της Σενεγάλης.
Τρία εμπορικά πλοία άλλαξαν πορεία για να συμμετάσχουν στις έρευνες. Σήμερα το πρωί στην περιοχή έσπευσαν ένα σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού της Βραζιλίας που πραγματοποιούσε περιπολία στην περιοχή, μια φρεγάτα και μια κορβέτα.
Σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας της χώρας, το πρώτο σκάφος θα αρχίσει να περισυλλέγει τα συντρίμμια.
Η Γαλλία από την πλευρά της θα στείλει στην περιοχή το ερευνητικό σκάφος «Pourquoi pas», το οποίο είναι εξοπλισμένο με δύο υποβρύχια ρομπότ κατάλληλα για υποθαλάσσια εξερεύνηση, σε μια προσπάθεια να εντοπιστούν τα «μαύρα κουτιά» τα οποία προφανώς βρίσκονται σε βάθος πολλών χιλιομέτρων.
Η Βραζιλία κήρυξε τριήμερο εθνικό πένθος και στο Παρίσι θα τελεστεί λειτουργία στην Νοτρ-Νταμ για τα θύματα της αεροπορικής τραγωδίας.
Τα συντρίμμια που θα βρεθούν θα επιτρέψουν στους Γάλλους ειδικούς που έχουν αναλάβει την έρευνα να ρίξουν φως στο μυστήριο της ξαφνικής εξαφάνισης γαλλικού αεροσκάφους.
Το γαλλικό Γενικό Επιτελείο Ενόπλων Δυνάμεων ανακοίνωσε πως δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι τα συντρίμμια που βρέθηκαν στον Ατλαντικό ανήκουν στο αεροσκάφος της Air France.
«Ακόμα και αν πρέπει να υπάρξει επίσημη επιβεβαίωση όταν θα έχουμε περισυλλέξει ένα από τα συντρίμμια και προχωρήσουμε σε τεχνική ανάλυσή του, δεν υπάρχει πλέον αμφιβολία», δήλωσε ο αντιπλοίαρχος Κριστόφ Πραζούκ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ένα αναγνωριστικό αεροσκάφος του γαλλικού πολεμικού ναυτικού εκτελεί πτήσεις πάνω από την περιοχή όπου η Πολεμική Αεροπορία της Βραζιλίας εντόπισε χθες συντρίμμια αεροσκάφους.
Από την πλευρά του ο υπουργός Άμυνας της Βραζιλίας Νέλσον Ζομπίμ δήλωσε χθες το βράδυ πως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα συντρίμμια ανήκουν στο γαλλικό Airbus.
Για σήμερα προβλέπονται και άλλες πτήσεις στην περιοχή. Ένα γαλλικό Awacs θα «χαρτογραφήσει» τα συντρίμμια για να καθοριστεί το σημείο που κατέπεσε το αεροσκάφος ώστε να καταστεί δυνατή η περισυλλογή των «μαύρων κουτιών», διευκρίνισε ο Πραζούκ.
Φιιγόν: Καμία υπόθεση δεν μπορεί να γίνει ακόμη για το αεροσκάφος Α330
Οι ερευνητές δεν μπορούν ακόμη να κάνουν κάποια υπόθεση σχετικά με την εξαφάνιση του Airbus A330 της Air France στον Ατλαντικό, το οποίο σύμφωνα με την εταιρεία είχε υποστεί γενική ηλεκτρική βλάβη, δήλωσε νωρίτερα ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Φρανσουά Φιγιόν.
«Καμία υπόθεση δεν μπορεί να γίνει για την ώρα», ανέφερε ο κ. Φιγιόν, μιλώντας στην Εθνοσυνέλευση και συμπλήρωσε ότι το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν υπήρξε προσπάθεια από το αεροπλάνο να στείλει μήνυμα SOS αλλά μόνο τις αυτόματες προγραμματισμένες ειδοποιήσεις που εξέπεμπαν ανά τρία λεπτά και έδειχναν ότι όλα τα συστήματα είχαν πρόβλημα.
Εκτός από τα αεροσκάφη που έχουν ήδη αποσταλεί στην περιοχή, ένα ακόμη αεροσκάφος τύπου Awacs θα απογειωθεί σε λίγα λεπτά για να συμμετάσχει στις έρευνες, σύμφωνα με ανακοίνωση του Γάλλου πρωθυπουργού στις 15.00 (ώρα Ελλάδος).
Αποστολή γαλλικού σκάφους για την υποθαλάσσια εξερεύνηση
Το ερευνητικό σκάφος «Pourquoi pas», το οποίο είναι εξοπλισμένο με δύο υποβρύχια ρομπότ κατάλληλα για υποθαλάσσια εξερεύνηση θα αποσταλεί στην περιοχή όπου έχει εξαφανιστεί το αεροσκάφος Α330 της Air France, ανακοίνωσε νωρίτερα το γραφείο του υπουργού Μεταφορών της Γαλλίας Ζαν Λουί Μπορλό.
Σε ανακοίνωση του, το υπουργείο ανέφερε ότι ο Ζαν Λουί Μπορλό έδωσε αμέσως οδηγίες για το «Pourquoi pas», του γαλλικού Ινστιτούτου Έρευνας για την Εκμετάλλευση της Θάλασσας (IFREMER), να αποπλεύσει προς την περιοχή και να τεθεί στην διάθεση του προσωπικού συντονισμού των δυνάμεων που δρουν για τον εντοπισμό του Α330 της Air France.
Το σκάφος μεταφέρει υποβρύχια ρομπότ τα οποία ειδικεύονται στην εξερεύνηση σε βαθέα ύδατα, όπως το «Ναυτίλος» και το «Βίκτωρ 6000», τα οποία μπορούν να «κατέβουν» σε βάθος 6000 μέτρων.
Σύμφωνα με την Υδρογραφική Υπηρεσία του Ναυτικού στην Βρέστη, το μέγιστο βάθος στην περιοχή όπου διεξάγονται οι έρευνες φτάνει τα 4.700 μέτρα.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του «μαύρου κουτιού»
Τα «μαύρα κουτιά» του επιβατικού αεροπλάνου «Airbus 330A» της «Air France» είναι κατασκευασμένα κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να αντέχουν στην πίεση του υπερκείμενου υδάτινου όγκου-έως του βάθους των 6.000 μέτρων-πάντως «μαύρο κουτί» ποτέ δεν ανασύρθηκε στην πράξη από ένα τόσο μεγάλο βάθος, όσο αυτό στο οποίο εικάζεται ότι βρίσκονται στον Ατλαντικό ωκεανό τα συντρίμμια του γαλλικού αεροπλάνου.
«Εντελώς θεωρητικώς, οι συσκευές εγγραφής όλων των παραμέτρων μιας πτήσης αντέχουν έως του βάθους των 6.000 μέτρων», τόνισε η κυρία Μαρτίν ντελ Μπονό, η εκπρόσωπος του γαλλικού οργανισμού που εποπτεύει στις επίσημες έρευνες για τα αεροπορικά δυστυχήματα, του BEA. «Στην πράξη, σε βάθος τόσο μεγάλο, όσο αυτό στο οποίο εικάζεται ότι είναι στον Ατλαντικό ωκεανό τα συντρίμμια του Airbus ποτέ κανένα 'μαύρο κουτί' δεν έχει βρεθεί», τόνισε την ώρα που εκτιμάται ότι το βάθος αυτό κυμαίνεται πέριξ των 4.700 μέτρων (οι υπολογισμοί αυτοί ανήκουν στη γαλλική Ωκεανογραφική υπηρεσία--εδρεύει στη Βρέστη, στη δυτική Γαλλία).
«Κι έχουμε εν προκειμένω-εκτός του προβλήματος του βάθους- να αντιμετωπίσουμε επιπλέον και την αλμυρότητα του ωκεανού, και τα ρεύματα και τη θερμοκρασία των νερών», όπως πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της ιδίας Υπηρεσίας, Πιέρ Ιβ Ντιπυί, τονίζοντας ότι «εάν τελικά εκπεμφθεί σήμα, τότε εμείς θα σπεύσουμε με υποβρύχια».
Τα «μαύρα κουτιά» είναι χρώματος πορτοκαλί στην πραγματικότητα... Ομως, λόγω αυτής της «μοιραίας» αποστολής τους, έχουν πολιτογραφηθεί «μαύρα».
Είναι δύο. Το πρώτο από αυτά καταγράφει παραμέτρους πτήσεις, ενώ το άλλο όλες τις συνομιλίες των πιλότων--μεταξύ τους και με τους πύργους ελέγχου, στη διαδρομή.
Αμφότερα τα «μαύρα κουτιά» έχουν ένα πολύ προστατευμένο τμήμα «Μνήμη», που αντιπροσωπεύει περίπου το 70% του συνολικού τους βάρους.
-Υπάρχει, βέβαια, το «προηγούμενο» του αιγυπτιακού επιβατικού αεριωθουμένου που κατέπεσε στην αρχή του 2004 στ' ανοιχτά του θερέτρου Σαρμ -ελ Σέϊχ, το βάθος όμως όπου βρέθηκαν συντρίμμια του δεν υπερέβαινε τελικά τα 1.022 μέτρα.
Πολλά σκάφη θα πάρουν μέρος σήμερα στις έρευνες για την περισυλλογή των συντριμμιών του Airbus A330 της Air France, που κατέπεσε στον Ατλαντικό με 228 επιβαίνοντες, μια αεροπορική τραγωδία τα αίτια της οποίας παραμένουν άγνωστα μέχρι τώρα.
Χθες το απόγευμα πολεμικά αεροσκάφη εντόπισαν «σε ακτίνα πέντε χιλιομέτρων συντρίμμια ενός αεροσκάφους», τόνισε ο υπουργός Άμυνας της Βραζιλίας Νέλσον Ζομπίμ. «Είναι από το αεροσκάφος της Air France, δεν υπάρχει αμφιβολία», πρόσθεσε.
Εκπρόσωπος της βραζιλιάνικης Πολιτικής Αεροπορίας, ο Ζορζε Αμαράλ τόνισε πως «θραύσματα και συντρίμμια, ανάμεσα στα οποία και ένα κάθισμα, εντοπίστηκαν στον Ατλαντικό, 650 χιλιόμετρα βορειοανατολικά του νησιού Φερνάντο ντε Νορόνια».
Εδώ και 24 ώρες πολλά βραζιλιάνικα αεροσκάφη μαζί με τη Γαλλία, τις ΗΠΑ και την Ισπανία πραγματοποιούν έρευνες στην περιοχή, στο μέσο του Ατλαντικού για να εντοπίσουν το αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση AF 447 από το Ρίο ντε Τζανέιρο στο Παρίσι.
Η ζώνη στην οποία κατέπεσε το αεροσκάφος προσδιορίστηκε 1.000 χιλιόμετρα από τις ακτές της Βραζιλίας και 2.000 χιλιόμετρα από την ακτές της Σενεγάλης.
Τρία εμπορικά πλοία άλλαξαν πορεία για να συμμετάσχουν στις έρευνες. Σήμερα το πρωί στην περιοχή έσπευσαν ένα σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού της Βραζιλίας που πραγματοποιούσε περιπολία στην περιοχή, μια φρεγάτα και μια κορβέτα.
Σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας της χώρας, το πρώτο σκάφος θα αρχίσει να περισυλλέγει τα συντρίμμια.
Η Γαλλία από την πλευρά της θα στείλει στην περιοχή το ερευνητικό σκάφος «Pourquoi pas», το οποίο είναι εξοπλισμένο με δύο υποβρύχια ρομπότ κατάλληλα για υποθαλάσσια εξερεύνηση, σε μια προσπάθεια να εντοπιστούν τα «μαύρα κουτιά» τα οποία προφανώς βρίσκονται σε βάθος πολλών χιλιομέτρων.
Η Βραζιλία κήρυξε τριήμερο εθνικό πένθος και στο Παρίσι θα τελεστεί λειτουργία στην Νοτρ-Νταμ για τα θύματα της αεροπορικής τραγωδίας.
Τα συντρίμμια που θα βρεθούν θα επιτρέψουν στους Γάλλους ειδικούς που έχουν αναλάβει την έρευνα να ρίξουν φως στο μυστήριο της ξαφνικής εξαφάνισης γαλλικού αεροσκάφους.
Το γαλλικό Γενικό Επιτελείο Ενόπλων Δυνάμεων ανακοίνωσε πως δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι τα συντρίμμια που βρέθηκαν στον Ατλαντικό ανήκουν στο αεροσκάφος της Air France.
«Ακόμα και αν πρέπει να υπάρξει επίσημη επιβεβαίωση όταν θα έχουμε περισυλλέξει ένα από τα συντρίμμια και προχωρήσουμε σε τεχνική ανάλυσή του, δεν υπάρχει πλέον αμφιβολία», δήλωσε ο αντιπλοίαρχος Κριστόφ Πραζούκ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ένα αναγνωριστικό αεροσκάφος του γαλλικού πολεμικού ναυτικού εκτελεί πτήσεις πάνω από την περιοχή όπου η Πολεμική Αεροπορία της Βραζιλίας εντόπισε χθες συντρίμμια αεροσκάφους.
Από την πλευρά του ο υπουργός Άμυνας της Βραζιλίας Νέλσον Ζομπίμ δήλωσε χθες το βράδυ πως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα συντρίμμια ανήκουν στο γαλλικό Airbus.
Για σήμερα προβλέπονται και άλλες πτήσεις στην περιοχή. Ένα γαλλικό Awacs θα «χαρτογραφήσει» τα συντρίμμια για να καθοριστεί το σημείο που κατέπεσε το αεροσκάφος ώστε να καταστεί δυνατή η περισυλλογή των «μαύρων κουτιών», διευκρίνισε ο Πραζούκ.
Φιιγόν: Καμία υπόθεση δεν μπορεί να γίνει ακόμη για το αεροσκάφος Α330
Οι ερευνητές δεν μπορούν ακόμη να κάνουν κάποια υπόθεση σχετικά με την εξαφάνιση του Airbus A330 της Air France στον Ατλαντικό, το οποίο σύμφωνα με την εταιρεία είχε υποστεί γενική ηλεκτρική βλάβη, δήλωσε νωρίτερα ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Φρανσουά Φιγιόν.
«Καμία υπόθεση δεν μπορεί να γίνει για την ώρα», ανέφερε ο κ. Φιγιόν, μιλώντας στην Εθνοσυνέλευση και συμπλήρωσε ότι το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν υπήρξε προσπάθεια από το αεροπλάνο να στείλει μήνυμα SOS αλλά μόνο τις αυτόματες προγραμματισμένες ειδοποιήσεις που εξέπεμπαν ανά τρία λεπτά και έδειχναν ότι όλα τα συστήματα είχαν πρόβλημα.
Εκτός από τα αεροσκάφη που έχουν ήδη αποσταλεί στην περιοχή, ένα ακόμη αεροσκάφος τύπου Awacs θα απογειωθεί σε λίγα λεπτά για να συμμετάσχει στις έρευνες, σύμφωνα με ανακοίνωση του Γάλλου πρωθυπουργού στις 15.00 (ώρα Ελλάδος).
Αποστολή γαλλικού σκάφους για την υποθαλάσσια εξερεύνηση
Το ερευνητικό σκάφος «Pourquoi pas», το οποίο είναι εξοπλισμένο με δύο υποβρύχια ρομπότ κατάλληλα για υποθαλάσσια εξερεύνηση θα αποσταλεί στην περιοχή όπου έχει εξαφανιστεί το αεροσκάφος Α330 της Air France, ανακοίνωσε νωρίτερα το γραφείο του υπουργού Μεταφορών της Γαλλίας Ζαν Λουί Μπορλό.
Σε ανακοίνωση του, το υπουργείο ανέφερε ότι ο Ζαν Λουί Μπορλό έδωσε αμέσως οδηγίες για το «Pourquoi pas», του γαλλικού Ινστιτούτου Έρευνας για την Εκμετάλλευση της Θάλασσας (IFREMER), να αποπλεύσει προς την περιοχή και να τεθεί στην διάθεση του προσωπικού συντονισμού των δυνάμεων που δρουν για τον εντοπισμό του Α330 της Air France.
Το σκάφος μεταφέρει υποβρύχια ρομπότ τα οποία ειδικεύονται στην εξερεύνηση σε βαθέα ύδατα, όπως το «Ναυτίλος» και το «Βίκτωρ 6000», τα οποία μπορούν να «κατέβουν» σε βάθος 6000 μέτρων.
Σύμφωνα με την Υδρογραφική Υπηρεσία του Ναυτικού στην Βρέστη, το μέγιστο βάθος στην περιοχή όπου διεξάγονται οι έρευνες φτάνει τα 4.700 μέτρα.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του «μαύρου κουτιού»
Τα «μαύρα κουτιά» του επιβατικού αεροπλάνου «Airbus 330A» της «Air France» είναι κατασκευασμένα κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να αντέχουν στην πίεση του υπερκείμενου υδάτινου όγκου-έως του βάθους των 6.000 μέτρων-πάντως «μαύρο κουτί» ποτέ δεν ανασύρθηκε στην πράξη από ένα τόσο μεγάλο βάθος, όσο αυτό στο οποίο εικάζεται ότι βρίσκονται στον Ατλαντικό ωκεανό τα συντρίμμια του γαλλικού αεροπλάνου.
«Εντελώς θεωρητικώς, οι συσκευές εγγραφής όλων των παραμέτρων μιας πτήσης αντέχουν έως του βάθους των 6.000 μέτρων», τόνισε η κυρία Μαρτίν ντελ Μπονό, η εκπρόσωπος του γαλλικού οργανισμού που εποπτεύει στις επίσημες έρευνες για τα αεροπορικά δυστυχήματα, του BEA. «Στην πράξη, σε βάθος τόσο μεγάλο, όσο αυτό στο οποίο εικάζεται ότι είναι στον Ατλαντικό ωκεανό τα συντρίμμια του Airbus ποτέ κανένα 'μαύρο κουτί' δεν έχει βρεθεί», τόνισε την ώρα που εκτιμάται ότι το βάθος αυτό κυμαίνεται πέριξ των 4.700 μέτρων (οι υπολογισμοί αυτοί ανήκουν στη γαλλική Ωκεανογραφική υπηρεσία--εδρεύει στη Βρέστη, στη δυτική Γαλλία).
«Κι έχουμε εν προκειμένω-εκτός του προβλήματος του βάθους- να αντιμετωπίσουμε επιπλέον και την αλμυρότητα του ωκεανού, και τα ρεύματα και τη θερμοκρασία των νερών», όπως πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της ιδίας Υπηρεσίας, Πιέρ Ιβ Ντιπυί, τονίζοντας ότι «εάν τελικά εκπεμφθεί σήμα, τότε εμείς θα σπεύσουμε με υποβρύχια».
Τα «μαύρα κουτιά» είναι χρώματος πορτοκαλί στην πραγματικότητα... Ομως, λόγω αυτής της «μοιραίας» αποστολής τους, έχουν πολιτογραφηθεί «μαύρα».
Είναι δύο. Το πρώτο από αυτά καταγράφει παραμέτρους πτήσεις, ενώ το άλλο όλες τις συνομιλίες των πιλότων--μεταξύ τους και με τους πύργους ελέγχου, στη διαδρομή.
Αμφότερα τα «μαύρα κουτιά» έχουν ένα πολύ προστατευμένο τμήμα «Μνήμη», που αντιπροσωπεύει περίπου το 70% του συνολικού τους βάρους.
-Υπάρχει, βέβαια, το «προηγούμενο» του αιγυπτιακού επιβατικού αεριωθουμένου που κατέπεσε στην αρχή του 2004 στ' ανοιχτά του θερέτρου Σαρμ -ελ Σέϊχ, το βάθος όμως όπου βρέθηκαν συντρίμμια του δεν υπερέβαινε τελικά τα 1.022 μέτρα.