Ως ένα σημείο, βέβαια, είναι κατανοητό εν μέσω οικονομικής κρίσης οι υποψήφιοι και οι γονείς τους (πάντα κρύβεται οικογενειακός δάκτυλος σε τέτοιες περιπτώσεις) να αναζητούν την ασφάλεια, τη μονιμότητα, το Δημόσιο. Η στροφή, όμως, όλο και περισσότερων παιδιών σε επιλογές εξασφάλισης, δυστυχώς καταδεικνύει την οικτρή αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος και ευρύτερα της κοινωνίας. Το σχολείο, που αποτυπώνει τις κοινωνικές συμβάσεις και τις οικογενειακές εμμονές στα στερεότυπα, παράγει μαθητές χωρίς ιδανικά, χωρίς προσωπικότητα, χωρίς... αέρα. Μαθητές που ζητούν εύκολα και γρήγορα να τελειώσουν με τις (όποιες) υποχρεώσεις τους, για να έχουν κατόπιν τη βολή τους. Ας αναρωτηθούμε, τι άλλο εκτός από «μαθησιακό βόλεμα» είναι η παπαγαλία. Αυτός είναι ο μέσος όρος των μαθητών, ο οποίος διαμορφώνεται από τους αρίστους του 19, τους πολλούς του 15 και τους μέτριους του 11.
Αυτός ο μέσος όρος αύριο θα είναι η κρίσιμη μάζα μιας κοινωνίας οχυρωμένης στα μικροσυμφέροντά της, που δεν θα μπορεί (ούτε και θα θέλει) να κατανοήσει τις διεθνείς εξελίξεις, να δώσει λύσεις για να κάνει βήματα μπροστά. Ετσι, θα αναπαράγονται τα φαινόμενα διαφθοράς, βολέματος, ωχαδελφισμού, ήσσονος προσπάθειας. Τι όραμα, τι μέλλον μπορεί να έχει μια κοινωνία, όταν οι δεκαοκτάρηδές της θέλουν να προσληφθούν στο Δημόσιο;