Τρίτη 24 Μαρτίου 2009
Αύξηση 25% σε σχέση με τον Φεβρουάριο στις απολύσεις, στις διαθεσιμότητες και στις υποχρεωτικές άδειες
Μορφή χιονοστιβάδας παίρνουν οι απολύσεις και οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης, με τους εργοδότες να χρησιμοποιούν την κρίση για να ανατρέψουν τις εργασιακές σχέσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέγει η ΓΣΕΕ, τον Μάρτιο καταγράφεται αύξηση 25% σε σχέση με τον Φεβρουάριο στις απολύσεις, στις διαθεσιμότητες αλλά και στις υποχρεωτικές άδειες.
Συγκεκριμένα, μέσα στον μήνα καταγράφονται 5.000 απολύσεις, διαθεσιμότητες και υποχρεωτικές άδειες, που έρχονται να προστεθούν στις 12.000 του τελευταίου τριμήνου. Την ίδια στιγμή όλο και περισσότεροι εργοδότες στρέφονται στις ευέλικτες μορφές απασχόλησης, με την εβδομάδα των τεσσάρων ημερών να αποτελεί τη νέα «μόδα».
Χιονοστιβάδα απολύσεων
Είναι χαρακτηριστικό πως με βάση τις καταγγελίες συνδικαλιστών το 50% των νέων συμβάσεων που υπογράφονται στην Κρήτη, εν όψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου, αφορά τετραήμερη απασχόληση. Εκτός από τον τουρισμό η εκ περιτροπής εργασία βρίσκει «απήχηση» σε κλάδους όπως δομικά υλικά, μέταλλα και κλωστοϋφαντουργία.
Σύσκεψη
Οι επιπτώσεις της κρίσης στην αγορά εργασίας βρέθηκαν χθες στο επίκεντρο ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στη ΓΣΕΕ με τη συμμετοχή των Ομοσπονδιών και των Εργατικών Κέντρων.
Στη συνεδρίαση τονίστηκε πως «οι απολύσεις, διαθεσιμότητες, υποχρεωτικές άδειες, περικοπές των ημερών εργασίας, μισθού και ασφάλισης μετά και την πρωθυπουργική κάλυψη παίρνουν τη μορφή χιονοστιβάδας και γίνονται πλέον καθημερινό φαινόμενο εργοδοτικής αυθαιρεσίας».
Κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης, ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ, Γιάννης Παναγόπουλος, κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι με τις δηλώσεις του ουσιαστικά κάλυψε τους Κ. Μίχαλο και Γ. Μυλωνά για την εφαρμογή της τετραήμερης απασχόλησης. Σχολιάζοντας την εισοδηματική πολιτική, τόνισε χαρακτηριστικά πως «το 2009 ως έτος μισθολογικό και ασφαλιστικό έχει χαθεί από την ιστορία των εργαζομένων».
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας της Συνομοσπονδίας (ΔΑΚΕ), Κώστας Πουπάκης, αναφέρθηκε στον κεφαλικό φόρο τονίζοντας «να πληρώνουν όλοι οι έχοντες και κατέχοντες και όχι μόνο οι μισθωτοί και κάποιοι ακόμα νόμιμα δηλώνοντες. Και φυσικά σε κάθε περίπτωση να "πληρώσουν" οι κερδοφόρες επιχειρήσεις και οι τράπεζες».
Παράλληλα, κάλεσε τους αρμόδιους υπουργούς να σταματήσουν να «χαϊδεύουν» τους τραπεζίτες, ζητώντας παράλληλα «να διαφυλάξουν τους εργαζόμενους από τους εκβιασμούς των ατομικών συμβάσεων εργασίας και των απολύσεων».
Για «νεοφιλελεύθερου χαρακτήρα προτάσεις κυβέρνησης και εργοδοτών, που θέλουν να φορτώσουν τα βάρη της κρίσης στους εργαζόμενους», έκανε λόγο ο αντιπρόεδρος της ΓΣΕΕ Αλέκος Καλύβης (Αυτόνομη Παρέμβαση).
Κόντρες
Σημειώνεται πως η χθεσινή συνεδρίαση σημαδεύτηκε και από αντιπαραθέσεις μεταξύ των συνδικαλιστικών παρατάξεων, με το ΠΑΜΕ (ΚΚΕ) να κατηγορεί τη ΓΣΕΕ για «συναίνεση και συμβιβασμό». Απαντώντας ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας τούς κατήγγειλε για διασπαστική τακτική με τις ξεχωριστές απεργιακές συγκεντρώσεις και λοιδορία των συνδικάτων μαζί με την κυβέρνηση.
Η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 2 Απριλίου, με βασικό αίτημα «να μην πληρώσουν την κρίση οι εργαζόμενοι». Οπως χαρακτηριστικά τονίζεται σε ανακοίνωση της Συνομοσπονδίας: «με πρόφαση τη διεθνή κρίση, επιχειρείται ισοπέδωση των εργασιακών σχέσεων, κατάργηση κάθε εργατικού δικαιώματος και επιβολή ενός ανεξέλεγκτου εργοδοτικού μεσαίωνα».
* Για «σπασμωδικές κινήσεις» κατηγορεί την κυβέρνηση η Εύη Χριστοφιλοπούλου από το ΠΑΣΟΚ, κάνοντας λόγο για «ευλογίες» του πρωθυπουργού στους εργοδότες για τη γενικευμένη ελαστικοποίηση της εργασίας.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΚΚΑΛΙΑΡΗ
Συγκεκριμένα, μέσα στον μήνα καταγράφονται 5.000 απολύσεις, διαθεσιμότητες και υποχρεωτικές άδειες, που έρχονται να προστεθούν στις 12.000 του τελευταίου τριμήνου. Την ίδια στιγμή όλο και περισσότεροι εργοδότες στρέφονται στις ευέλικτες μορφές απασχόλησης, με την εβδομάδα των τεσσάρων ημερών να αποτελεί τη νέα «μόδα».
Χιονοστιβάδα απολύσεων
Είναι χαρακτηριστικό πως με βάση τις καταγγελίες συνδικαλιστών το 50% των νέων συμβάσεων που υπογράφονται στην Κρήτη, εν όψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου, αφορά τετραήμερη απασχόληση. Εκτός από τον τουρισμό η εκ περιτροπής εργασία βρίσκει «απήχηση» σε κλάδους όπως δομικά υλικά, μέταλλα και κλωστοϋφαντουργία.
Σύσκεψη
Οι επιπτώσεις της κρίσης στην αγορά εργασίας βρέθηκαν χθες στο επίκεντρο ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στη ΓΣΕΕ με τη συμμετοχή των Ομοσπονδιών και των Εργατικών Κέντρων.
Στη συνεδρίαση τονίστηκε πως «οι απολύσεις, διαθεσιμότητες, υποχρεωτικές άδειες, περικοπές των ημερών εργασίας, μισθού και ασφάλισης μετά και την πρωθυπουργική κάλυψη παίρνουν τη μορφή χιονοστιβάδας και γίνονται πλέον καθημερινό φαινόμενο εργοδοτικής αυθαιρεσίας».
Κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης, ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ, Γιάννης Παναγόπουλος, κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι με τις δηλώσεις του ουσιαστικά κάλυψε τους Κ. Μίχαλο και Γ. Μυλωνά για την εφαρμογή της τετραήμερης απασχόλησης. Σχολιάζοντας την εισοδηματική πολιτική, τόνισε χαρακτηριστικά πως «το 2009 ως έτος μισθολογικό και ασφαλιστικό έχει χαθεί από την ιστορία των εργαζομένων».
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας της Συνομοσπονδίας (ΔΑΚΕ), Κώστας Πουπάκης, αναφέρθηκε στον κεφαλικό φόρο τονίζοντας «να πληρώνουν όλοι οι έχοντες και κατέχοντες και όχι μόνο οι μισθωτοί και κάποιοι ακόμα νόμιμα δηλώνοντες. Και φυσικά σε κάθε περίπτωση να "πληρώσουν" οι κερδοφόρες επιχειρήσεις και οι τράπεζες».
Παράλληλα, κάλεσε τους αρμόδιους υπουργούς να σταματήσουν να «χαϊδεύουν» τους τραπεζίτες, ζητώντας παράλληλα «να διαφυλάξουν τους εργαζόμενους από τους εκβιασμούς των ατομικών συμβάσεων εργασίας και των απολύσεων».
Για «νεοφιλελεύθερου χαρακτήρα προτάσεις κυβέρνησης και εργοδοτών, που θέλουν να φορτώσουν τα βάρη της κρίσης στους εργαζόμενους», έκανε λόγο ο αντιπρόεδρος της ΓΣΕΕ Αλέκος Καλύβης (Αυτόνομη Παρέμβαση).
Κόντρες
Σημειώνεται πως η χθεσινή συνεδρίαση σημαδεύτηκε και από αντιπαραθέσεις μεταξύ των συνδικαλιστικών παρατάξεων, με το ΠΑΜΕ (ΚΚΕ) να κατηγορεί τη ΓΣΕΕ για «συναίνεση και συμβιβασμό». Απαντώντας ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας τούς κατήγγειλε για διασπαστική τακτική με τις ξεχωριστές απεργιακές συγκεντρώσεις και λοιδορία των συνδικάτων μαζί με την κυβέρνηση.
Η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 2 Απριλίου, με βασικό αίτημα «να μην πληρώσουν την κρίση οι εργαζόμενοι». Οπως χαρακτηριστικά τονίζεται σε ανακοίνωση της Συνομοσπονδίας: «με πρόφαση τη διεθνή κρίση, επιχειρείται ισοπέδωση των εργασιακών σχέσεων, κατάργηση κάθε εργατικού δικαιώματος και επιβολή ενός ανεξέλεγκτου εργοδοτικού μεσαίωνα».
* Για «σπασμωδικές κινήσεις» κατηγορεί την κυβέρνηση η Εύη Χριστοφιλοπούλου από το ΠΑΣΟΚ, κάνοντας λόγο για «ευλογίες» του πρωθυπουργού στους εργοδότες για τη γενικευμένη ελαστικοποίηση της εργασίας.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΚΚΑΛΙΑΡΗ



