Δευτέρα 30 Μαρτίου 2009
Με Fiat-άκι στη Νέα Υόρκη;
Έκλεισε η συνεργασία Chrysler - Fiat. Ανάγκα και Θεοί πείθονται, πόσο μάλλον όταν βάλλονται πανταχόθεν, με τον κρατικό κορβανά να κλείνει, τους πιστωτές να ωρύονται, τις πωλήσεις να είναι όνειρο μακρινό και απατηλό και τους πάσης φύσεως οικολόγους να απαιτούν μειώσεις ρύπων, εκπεμπόμενων αερίων και εξοικονόμησης καυσίμων. Ό,τι δηλαδή ΔΕΝ μπορούν να κάνουν σήμερα τα μοντέλα των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, τουλάχιστον όχι σε ικανοποιητικό βαθμό.
Η διάθεση συνεργασίας υπήρχε. Η πρόθεση των Ιταλών της Fiat να «βάλουν πόδι» σε μιαν αγορά όπως η αμερικανική ήταν δεδομένη. Η δε διάθεση των ιδιοκτητών της αυτοκινητοβιομηχανίας Chrysler LLC – δηλαδή του επενδυτικού fund Cerberus Capital – να βρουν σανίδα σωτηρίας για τη ζημιογόνα επιχείρησή τους ήταν και δεδομένη και επιβεβλημένη από τις τελευταίες εξελίξεις και ανακοινώσεις της αμερικανικής κυβέρνησης.
Κατ΄επέκταση εκείνο που απλώς συνέβη ήταν η επίσπευση της μεταξύ των δύο εταιριών συμφωνίας στρατηγικής συνεργασίας από τις σημερινές εξελίξεις και κυρίως την επωδό του Αμερικανού προέδρου Ομπάμα πως οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα μπορούσαν να προσβλέπουν σε νέα κρατικά κεφάλαια εάν δεν έβρισκαν γρήγορα λύση στο πρόβλημα επιβίωσής τους!
Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν Chrysler και Fiat ανακοίνωσαν νωρίτερα τη συμφωνία «παγκόσμιας συμμαχίας» η οποία ουσιαστικά συνίσταται στην ανάληψη ποσοστού έως και το 35% των μετοχών της αμερικανικής εταιρίας από την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία με παράλληλη ανάληψη βέβαια και του αντίστοιχου ποσοστού από τα χρέη – μαμούθ της αμερικανικής εταιρίας.
Το όφελος όλων πολύπλευρο: η Chrysler μπορεί τώρα να ζητήσει από την αμερικανική κυβέρνηση νέα δάνεια ύψους 6 δισ. δολαρίων. Ενώ έχει λαμβάνειν και την τεχνογνωσία των Ιταλών στην κατασκευή μικρών οχημάτων πόλης. Ή να τα εισάγει απευθείας, όπερ και θα ήταν το ευκταίο για την πλευρά της Fiat. Oι Ιταλοί μπαίνουν στην αμερικανική αγορά. Αυτό και μόνο τους φτάνει ...
Νωρίτερα τις εξελίξεις αυτές είχε επιταχύνει η δημόσια τοποθέτηση του Αμερικανού προέδρου σχετικά με το σχέδιο στήριξης των αυτοκινητοβιομηχανιών. Με τον Μπάρακ Ομπάμα να διευκρινίζει – σε ιδιαίτερα σκληρό ύφος – πως οι διοικούντες τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ευθύνονται για το σημείο στο οποίο έφτασαν οι πάλαι ποτέ κραταιές «αδερφές του Ντιτρόιτ». Ήταν μάλιστα τόσο «πειστικός» ώστε πολύ πριν βγει να μιλήσει ο Διευθύνων Σύμβουλος της General Motors Ρικ Βάγκονιρ είχε αποπεμφθεί με συνοπτικές διαδικασίες ...
Ο Ομπάμα ξεκαθάρισε πως οι General Motors και Chrysler δεν μπορούν να ελπίζουν σε νέα πακέτα κρατικής ενίσχυσης, είχε κάνει λόγο για την άμεση (το αργότερα μέσα σε 60 ημέρες) εκπόνηση νέων σχεδίων διάσωσης των περί ων ο λόγος εταιριών, χαρακτηρίζοντας τα τωρινά σχέδια αναδιάρθρωσής τους ως ατελέσφορα και είχε απευθύνει έκκληση για συναίνεση «στις θυσίες που θα χρειαστούν να γίνουν στο άμεσο μέλλον» τόσο στους εργαζόμενους, όσο και στους πιστωτές των εταιριών.
Η μοναδική άλλη λύση που δίνεται ως ενδεχόμενο στις GM και Chrysler εάν αποτύχουν και τώρα είναι η χρεοκοπία. Οπότε...
Η διάθεση συνεργασίας υπήρχε. Η πρόθεση των Ιταλών της Fiat να «βάλουν πόδι» σε μιαν αγορά όπως η αμερικανική ήταν δεδομένη. Η δε διάθεση των ιδιοκτητών της αυτοκινητοβιομηχανίας Chrysler LLC – δηλαδή του επενδυτικού fund Cerberus Capital – να βρουν σανίδα σωτηρίας για τη ζημιογόνα επιχείρησή τους ήταν και δεδομένη και επιβεβλημένη από τις τελευταίες εξελίξεις και ανακοινώσεις της αμερικανικής κυβέρνησης.
Κατ΄επέκταση εκείνο που απλώς συνέβη ήταν η επίσπευση της μεταξύ των δύο εταιριών συμφωνίας στρατηγικής συνεργασίας από τις σημερινές εξελίξεις και κυρίως την επωδό του Αμερικανού προέδρου Ομπάμα πως οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα μπορούσαν να προσβλέπουν σε νέα κρατικά κεφάλαια εάν δεν έβρισκαν γρήγορα λύση στο πρόβλημα επιβίωσής τους!
Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν Chrysler και Fiat ανακοίνωσαν νωρίτερα τη συμφωνία «παγκόσμιας συμμαχίας» η οποία ουσιαστικά συνίσταται στην ανάληψη ποσοστού έως και το 35% των μετοχών της αμερικανικής εταιρίας από την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία με παράλληλη ανάληψη βέβαια και του αντίστοιχου ποσοστού από τα χρέη – μαμούθ της αμερικανικής εταιρίας.
Το όφελος όλων πολύπλευρο: η Chrysler μπορεί τώρα να ζητήσει από την αμερικανική κυβέρνηση νέα δάνεια ύψους 6 δισ. δολαρίων. Ενώ έχει λαμβάνειν και την τεχνογνωσία των Ιταλών στην κατασκευή μικρών οχημάτων πόλης. Ή να τα εισάγει απευθείας, όπερ και θα ήταν το ευκταίο για την πλευρά της Fiat. Oι Ιταλοί μπαίνουν στην αμερικανική αγορά. Αυτό και μόνο τους φτάνει ...
Νωρίτερα τις εξελίξεις αυτές είχε επιταχύνει η δημόσια τοποθέτηση του Αμερικανού προέδρου σχετικά με το σχέδιο στήριξης των αυτοκινητοβιομηχανιών. Με τον Μπάρακ Ομπάμα να διευκρινίζει – σε ιδιαίτερα σκληρό ύφος – πως οι διοικούντες τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ευθύνονται για το σημείο στο οποίο έφτασαν οι πάλαι ποτέ κραταιές «αδερφές του Ντιτρόιτ». Ήταν μάλιστα τόσο «πειστικός» ώστε πολύ πριν βγει να μιλήσει ο Διευθύνων Σύμβουλος της General Motors Ρικ Βάγκονιρ είχε αποπεμφθεί με συνοπτικές διαδικασίες ...
Ο Ομπάμα ξεκαθάρισε πως οι General Motors και Chrysler δεν μπορούν να ελπίζουν σε νέα πακέτα κρατικής ενίσχυσης, είχε κάνει λόγο για την άμεση (το αργότερα μέσα σε 60 ημέρες) εκπόνηση νέων σχεδίων διάσωσης των περί ων ο λόγος εταιριών, χαρακτηρίζοντας τα τωρινά σχέδια αναδιάρθρωσής τους ως ατελέσφορα και είχε απευθύνει έκκληση για συναίνεση «στις θυσίες που θα χρειαστούν να γίνουν στο άμεσο μέλλον» τόσο στους εργαζόμενους, όσο και στους πιστωτές των εταιριών.
Η μοναδική άλλη λύση που δίνεται ως ενδεχόμενο στις GM και Chrysler εάν αποτύχουν και τώρα είναι η χρεοκοπία. Οπότε...