Τρίτη 31 Μαρτίου 2009
Καίνε και πάλι τα καύσιμα
Γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα στο protothema.gr ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης, η οποία είχε διαμορφωθεί στα επίπεδα των 88 λεπτών, έδειχνε …τάσεις να πιάσει τα 90 λεπτά.
Και, δυστυχώς, όπερ και εγένετο, καθώς την προηγούμενη Παρασκευή οι τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης έβγαλαν μέσο όρο τα 90,2 λεπτά το λίτρο της αμόλυβδης.
Χρειάζεται να πάμε 4 μήνες πίσω, συγκεκριμένα στην 21η Νοεμβρίου, για να δούμε μέση τιμή της αμόλυβδης και πάλι πάνω από το φράγμα των 90 λεπτών.
Αλλά αυτές τις ημέρες, η βενζίνη ακριβαίνει ακόμη περισσότερο, ακολουθώντας …πιστά την ανοδική πορεία των διεθνών τιμών.
Η διεθνής τιμή της αμόλυβδης από τα 340 ευρώ ανά μετρικό τόνο την Παρασκευή 20 Μαρτίου, βρέθηκε την προηγούμενη Παρασκευή στα 370 ευρώ ανά τόνο.
Αυτή η προ φόρων διαφορά της τάξης του 9% δικαιολογεί άνοδο στην τελική τιμή της βενζίνης κατά 4% με 5% και, φυσικά, αυτό συμβαίνει στην εγχώρια αγορά, η οποία έχουμε δει, άλλωστε, και προ διμήνου να ακολουθεί αυξητική τάση, ακόμη και σε περίοδο αποκλιμάκωσης της διεθνούς τιμής.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ πρατήρια της Αττικής που είχαν δηλώσει μια βδομάδα νωρίτερα τιμές στο Παρατηρητήριο Τιμών καυσίμων ξεκινούσαν από τα 82 λεπτά το λίτρο, όσα πρατήρια άρχισαν να δηλώνουν τιμές από χτες, 30 Μαρτίου, δεν πέφτουν κάτω από τα 85 λεπτά.
Τα ακριβότερα, δε, από τα βενζινάδικα προσεγγίζουν …επικίνδυνα το 1 ευρώ. Το φράγμα του 1 ευρώ, πάντως, είναι παρελθόν από την προηγούμενη εβδομάδα ήδη για περιοχές όπως το Ρέθυμνο και τα Χανιά, όπου η μέση τιμή διαμορφώθηκε κοντά στα 1,02 ευρώ ανά λίτρο.
Την Παρασκευή ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης κ. Κωστής Μουσουρούλης συναντήθηκε στην Αθήνα με εκπροσώπους των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και των πρατηριούχων της Κρήτης, αλλά δεν φαίνεται ότι βγήκαν και πολλά πράγματα, αφού κάθε πλευρά επιμένει ότι πουλάει όσο πρέπει.
Πάμε σε ελέγχους, λοιπόν, και πάλι ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι και το πετρέλαιο θέρμανσης κινείται προς τα 50 λεπτά το λίτρο, δύο εβδομάδες πριν την απόσυρσή του, με την μορφή του καυσίμου χωρίς δασμούς, από την αγορά.
Και, δυστυχώς, όπερ και εγένετο, καθώς την προηγούμενη Παρασκευή οι τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης έβγαλαν μέσο όρο τα 90,2 λεπτά το λίτρο της αμόλυβδης.
Χρειάζεται να πάμε 4 μήνες πίσω, συγκεκριμένα στην 21η Νοεμβρίου, για να δούμε μέση τιμή της αμόλυβδης και πάλι πάνω από το φράγμα των 90 λεπτών.
Αλλά αυτές τις ημέρες, η βενζίνη ακριβαίνει ακόμη περισσότερο, ακολουθώντας …πιστά την ανοδική πορεία των διεθνών τιμών.
Η διεθνής τιμή της αμόλυβδης από τα 340 ευρώ ανά μετρικό τόνο την Παρασκευή 20 Μαρτίου, βρέθηκε την προηγούμενη Παρασκευή στα 370 ευρώ ανά τόνο.
Αυτή η προ φόρων διαφορά της τάξης του 9% δικαιολογεί άνοδο στην τελική τιμή της βενζίνης κατά 4% με 5% και, φυσικά, αυτό συμβαίνει στην εγχώρια αγορά, η οποία έχουμε δει, άλλωστε, και προ διμήνου να ακολουθεί αυξητική τάση, ακόμη και σε περίοδο αποκλιμάκωσης της διεθνούς τιμής.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ πρατήρια της Αττικής που είχαν δηλώσει μια βδομάδα νωρίτερα τιμές στο Παρατηρητήριο Τιμών καυσίμων ξεκινούσαν από τα 82 λεπτά το λίτρο, όσα πρατήρια άρχισαν να δηλώνουν τιμές από χτες, 30 Μαρτίου, δεν πέφτουν κάτω από τα 85 λεπτά.
Τα ακριβότερα, δε, από τα βενζινάδικα προσεγγίζουν …επικίνδυνα το 1 ευρώ. Το φράγμα του 1 ευρώ, πάντως, είναι παρελθόν από την προηγούμενη εβδομάδα ήδη για περιοχές όπως το Ρέθυμνο και τα Χανιά, όπου η μέση τιμή διαμορφώθηκε κοντά στα 1,02 ευρώ ανά λίτρο.
Την Παρασκευή ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης κ. Κωστής Μουσουρούλης συναντήθηκε στην Αθήνα με εκπροσώπους των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και των πρατηριούχων της Κρήτης, αλλά δεν φαίνεται ότι βγήκαν και πολλά πράγματα, αφού κάθε πλευρά επιμένει ότι πουλάει όσο πρέπει.
Πάμε σε ελέγχους, λοιπόν, και πάλι ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι και το πετρέλαιο θέρμανσης κινείται προς τα 50 λεπτά το λίτρο, δύο εβδομάδες πριν την απόσυρσή του, με την μορφή του καυσίμου χωρίς δασμούς, από την αγορά.