Δευτέρα 30 Μαρτίου 2009
Καρατόμησαν τους μάνατζερς των General Motors, Peugeot - Citroen
Η ώρα της κρίσης για τον πάλαι ποτέ ισχυρότερο άνδρα της αμερικανικής – αν όχι της παγκόσμιας – αυτοκινητοβιομηχανίας έφτασε. Ο λόγος για τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της μεγαλύτερης αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, του CEO της General Motors Ρικ Βάγκονιρ, ο οποίος απέτυχε να «πείσει» την κυβέρνηση Ομπάμα πως είναι ικανός να διαχειριστεί αποτελεσματικά την κρατική βοήθεια που έχει λάβει ήδη από το Δεκέμβρη η αυτοκινητοβιομηχανία, πολύ περισσότερο τώρα που ζητά νέα κεφάλαια για να οδηγήσει την εταιρία μακριά από την δίνη της κρίσης.
Ο ίδιος ο πρόεδρος Ομπάμα σε λίγες ώρες θα ανακοινώσει το σχέδιό του για τη διάσωση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, εστιάζοντας στις δύο «μεγάλες ασθενείς» του Ντιτρόιτ, της General Motors και Chrysler. Και για τις δύο όμως ισχύει προηγούμενη δήλωση του ιδίου του Μπάρακ Ομπάμα πως «δεν βρίσκονται ακόμα στο επιθυμητό επίπεδο και δεν εμπνέουν εμπιστοσύνη πως μπορούν να γίνουν άμεσα πιο ανταγωνιστικές».
Πρακτικά λοιπόν αυτό που συμβαίνει τώρα είναι πως το Διοικητικό Συμβούλιο της GM ουσιαστικά απέπεμψε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρίας, σε μια προσπάθεια να πείσει πως θα κάνει τα αναγκαία βήματα για δραστική αναδιάρθρωσή της. Και κάτι ανάλογο μοιάζει να «ψήνεται» στο επικείμενο Δ.Σ της Chrysler.
Όσον αφορά τώρα στη διάδοχη κατάσταση στο τιμόνι της General Motors αυτή θα έρθει εκ των έσω. Νέος Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου αναλαμβάνει ο μέχρι σήμερα Επιχειρησιακός Διευθυντής κύριος Φριτζ Χέντερσον (Frederick - "Fritz" – Henderson).
Πάντως οι αγορές προφανώς και δεν «πείθονται» από τις μέχρι ώρας εξελίξεις και αναμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το σχέδιο Ομπάμα για τους ασθενείς του Ντιτρόιτ.
Κι επειδή τα προβλήματα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν γνωρίζουν σύνορα, η σημερινή ημέρα είχε ακόμα ένα «θύμα», εν προκειμένω τον επικεφαλής της Peugeot Κρίστιαν Στράιφ (Christian Streiff), ο οποίος «πλήρωσε» το μάρμαρο για τις απογοητευτικές επιδόσεις της εταιρίας και την πρόσφατη ανακοίνωση ζημιογόνου τριμήνου.
Ο ίδιος ο πρόεδρος Ομπάμα σε λίγες ώρες θα ανακοινώσει το σχέδιό του για τη διάσωση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, εστιάζοντας στις δύο «μεγάλες ασθενείς» του Ντιτρόιτ, της General Motors και Chrysler. Και για τις δύο όμως ισχύει προηγούμενη δήλωση του ιδίου του Μπάρακ Ομπάμα πως «δεν βρίσκονται ακόμα στο επιθυμητό επίπεδο και δεν εμπνέουν εμπιστοσύνη πως μπορούν να γίνουν άμεσα πιο ανταγωνιστικές».
Πρακτικά λοιπόν αυτό που συμβαίνει τώρα είναι πως το Διοικητικό Συμβούλιο της GM ουσιαστικά απέπεμψε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρίας, σε μια προσπάθεια να πείσει πως θα κάνει τα αναγκαία βήματα για δραστική αναδιάρθρωσή της. Και κάτι ανάλογο μοιάζει να «ψήνεται» στο επικείμενο Δ.Σ της Chrysler.
Όσον αφορά τώρα στη διάδοχη κατάσταση στο τιμόνι της General Motors αυτή θα έρθει εκ των έσω. Νέος Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου αναλαμβάνει ο μέχρι σήμερα Επιχειρησιακός Διευθυντής κύριος Φριτζ Χέντερσον (Frederick - "Fritz" – Henderson).
Πάντως οι αγορές προφανώς και δεν «πείθονται» από τις μέχρι ώρας εξελίξεις και αναμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το σχέδιο Ομπάμα για τους ασθενείς του Ντιτρόιτ.
Κι επειδή τα προβλήματα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν γνωρίζουν σύνορα, η σημερινή ημέρα είχε ακόμα ένα «θύμα», εν προκειμένω τον επικεφαλής της Peugeot Κρίστιαν Στράιφ (Christian Streiff), ο οποίος «πλήρωσε» το μάρμαρο για τις απογοητευτικές επιδόσεις της εταιρίας και την πρόσφατη ανακοίνωση ζημιογόνου τριμήνου.