Πέμπτη 2 Απριλίου 2009
Εκπτωση 50% στα τέλη και …δώρο η μεταβίβαση
«Ο κύβος ερρίφθη» μετά και το «πράσινο φως» που άναψαν οι Βρυξέλλες στην κυβέρνηση να προχωρήσει στη δραστική μείωση των τελών ταξινόμησης κατά 50% σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων, ανεξαρτήτως κυβισμού.
Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, το σχέδιο για τη σωτηρία του κλάδου των αυτοκινήτων οριστικοποιήθηκε και προβλέπει κίνητρα όχι μόνο για τα καινούργια αλλά και για όλα τα μεταχειρισμένα ΙΧ.
Συγκεκριμένα, για τους επόμενους 4 μήνες –έως και τον Αύγουστο- όσοι αγοράσουν καινούργιο ή εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, θα πληρώσουν 50% λιγότερα σε τέλη ταξινόμησης.
Επιπλέον, και προκειμένου για τα υπόλοιπα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν ήδη ταξινομηθεί, καταργείται για το ίδιο διάστημα η είσπραξη του παραβόλου μεταβίβασης. Μέχρι τον Αύγουστο, όποιος αγοράζει μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από ιδιώτη ή από έκθεση, θα δηλώνει τη μεταβίβαση στην εφορία χωρίς κανένα κόστος.
Όφελος από 60 έως 5000 ευρώ
Με τα δεδομένα αυτά, για τις μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων Ι.Χ, είτε αυτές γίνονται μεταξύ ιδιωτών, είτε από έμπορο, δεν θα καταβάλλεται το παράβολο μεταβίβασης που ανέρχεται σε 60 ευρώ για 801-1300 κυβικά, 90 ευρώ για 1301-1600 κυβικά, 120 ευρώ για 1601-1900 κυβικά το όφελος είναι 120 ευρώ, 145 ευρώ για τα 1901-2500 κυβικά και 205 ευρώ για τα πάνω από 2500 κυβικά.
Το τέλος ταξινόμησης οχημάτων υπολογίζεται επί της εργοστασιακής αξίας και οι συντελεστές διαμορφώνονται ανάλογα με τον κυλινδρισμό του κινητήρα.
Έτσι, για ένα όχημα με κινητήρα 901- 1400 κυβικά, το τέλος ταξινόμησης είναι 12%.
Έτσι, αν το μέσο εργοστασιακό κόστος για τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων είναι 8.000 ευρώ, τότε το τέλος ταξινόμησης ανέρχεται σε 960 όφελος και το όφελος για τον ενδιαφερόμενο αγοραστή είναι 480 ευρώ.
Περίπου 900 ευρώ θα κερδίσουν όσοι προχωρήσουν τους επόμενους μήνες στην απόκτηση οχημάτων με κινητήρα από 1.401 ως 1.600 κυβικά εκατοστά, ενώ 1.500 ευρώ θα γλιτώσουν για αγορά αυτοκινήτου με κινητήρα από 1.601 ως 1.800 κυβικά εκατοστά. Ακόμα υψηλότερο θα είναι το όφελος για εκείνους που θα προχωρήσουν σε αγορά αυτοκινήτων μεγαλύτερου κυβισμού, που μπορεί να φτάσει τα 5.000 και πλέον ευρώ.
Από το Σεπτέμβριο και μετά, όλες οι μεταβιβάσεις θα γίνονται και πάλι με πλήρη την φορολογική επιβάρυνση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, το σχέδιο για τη σωτηρία του κλάδου των αυτοκινήτων οριστικοποιήθηκε και προβλέπει κίνητρα όχι μόνο για τα καινούργια αλλά και για όλα τα μεταχειρισμένα ΙΧ.
Συγκεκριμένα, για τους επόμενους 4 μήνες –έως και τον Αύγουστο- όσοι αγοράσουν καινούργιο ή εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, θα πληρώσουν 50% λιγότερα σε τέλη ταξινόμησης.
Επιπλέον, και προκειμένου για τα υπόλοιπα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν ήδη ταξινομηθεί, καταργείται για το ίδιο διάστημα η είσπραξη του παραβόλου μεταβίβασης. Μέχρι τον Αύγουστο, όποιος αγοράζει μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από ιδιώτη ή από έκθεση, θα δηλώνει τη μεταβίβαση στην εφορία χωρίς κανένα κόστος.
Όφελος από 60 έως 5000 ευρώ
Με τα δεδομένα αυτά, για τις μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων Ι.Χ, είτε αυτές γίνονται μεταξύ ιδιωτών, είτε από έμπορο, δεν θα καταβάλλεται το παράβολο μεταβίβασης που ανέρχεται σε 60 ευρώ για 801-1300 κυβικά, 90 ευρώ για 1301-1600 κυβικά, 120 ευρώ για 1601-1900 κυβικά το όφελος είναι 120 ευρώ, 145 ευρώ για τα 1901-2500 κυβικά και 205 ευρώ για τα πάνω από 2500 κυβικά.
Το τέλος ταξινόμησης οχημάτων υπολογίζεται επί της εργοστασιακής αξίας και οι συντελεστές διαμορφώνονται ανάλογα με τον κυλινδρισμό του κινητήρα.
Έτσι, για ένα όχημα με κινητήρα 901- 1400 κυβικά, το τέλος ταξινόμησης είναι 12%.
Έτσι, αν το μέσο εργοστασιακό κόστος για τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων είναι 8.000 ευρώ, τότε το τέλος ταξινόμησης ανέρχεται σε 960 όφελος και το όφελος για τον ενδιαφερόμενο αγοραστή είναι 480 ευρώ.
Περίπου 900 ευρώ θα κερδίσουν όσοι προχωρήσουν τους επόμενους μήνες στην απόκτηση οχημάτων με κινητήρα από 1.401 ως 1.600 κυβικά εκατοστά, ενώ 1.500 ευρώ θα γλιτώσουν για αγορά αυτοκινήτου με κινητήρα από 1.601 ως 1.800 κυβικά εκατοστά. Ακόμα υψηλότερο θα είναι το όφελος για εκείνους που θα προχωρήσουν σε αγορά αυτοκινήτων μεγαλύτερου κυβισμού, που μπορεί να φτάσει τα 5.000 και πλέον ευρώ.
Από το Σεπτέμβριο και μετά, όλες οι μεταβιβάσεις θα γίνονται και πάλι με πλήρη την φορολογική επιβάρυνση.