Σάββατο 23 Μαΐου 2009
Ζημίες-ρεκόρ για την British Airways
Τις μεγαλύτερες ζημίες από το 1997, όταν ιδιωτικοποιήθηκε, παρουσίασε η τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, British Airways, επικαλούμενη τη μείωση της επιβατικής κίνησης, την αδύναμη στερλίνα και τις αυξημένες δαπάνες για καύσιμα, την ώρα που ο διευθύνων σύμβουλός της υποστηρίζει ότι «δεν διαφαίνεται άμεση βελτίωση».
Ο βρετανικός αερομεταφορέας εμφάνισε καθαρές ζημίες 375 εκατ. στερλινών (595 εκατ. δολ.) ή 32,6 πένες ανά μετοχή, έναντι κερδών 712 εκατ. στερλινών ένα χρόνο νωρίτερα. Οι οικονομολόγοι ανέμεναν, κατά μέσο όρο, ζημίες 312 εκατ. στερλινών.
«Η παρατεταμένη φύση της παγκόσμιας επιβράδυνσης καθιστά το εμπορικό περιβάλλον το δυσκολότερο που έχουμε αντιμετωπίσει ποτέ», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΒΑ, Ουίλι Ουόλς. «Οι συνθήκες στην αγορά παραμένουν δύσκολες, καθώς δεν διαφαίνεται άμεση βελτίωση», συμπλήρωσε.
Η αεροπορική βιομηχανία «εξακολουθεί να αντιμετωπίζει πολύ δύσκολες εμπορικές συνθήκες, με σημαντική αβεβαιότητα σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η εταιρεία.
Οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση 2,7% στα 8,92 δισ. στερλίνες, αλλά το κόστος των καυσίμων ανήλθε σε περίπου 3 δις. στερλίνες (αυξημένο κατά 45% από το προηγούμενο έτος λόγω της ενίσχυσης των τιμών των καυσίμων και της αποδυνάμωσης της στερλίνας). Η εταιρεία ανακοίνωσε πως δεν θα καταβάλλει μέρισμα για τη χρήση 2008.
Μεσούσης της παγκόσμιας χρηματοοικονομικής κρίσης, οι διεθνείς αερομεταφορείς προχωρούν σε περικοπές πτήσεων και προορισμών, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν την κάμψη της ζήτησης. Η ΒΑ εξακολουθεί να πραγματοποιεί περικοπές θέσεων εργασίας. Ήδη 2.500 θέσεις έχουν περικοπεί από το περασμένο καλοκαίρι. Η εταιρεία δέχτηκε ιδιαίτερα ισχυρό πλήγμα από τη μείωση των πωλήσεων στη θέση business και την πρώτη θέση, από τις οποίες αντλεί μεγάλο ποσοστό των κερδών της.
Η ΒΑ βρίσκεται σε συνομιλίες με την ισπανική Iberia σχετικά με μια πιθανή συγχώνευση, στο πλαίσιο των προσπαθειών της να δημιουργήσει έναν αεροπορικό όμιλο με δύο στόλους και διπλή παρουσία στα χρηματιστήρια του Λονδίνου και της Μαδρίτης.
Ο βρετανικός αερομεταφορέας εμφάνισε καθαρές ζημίες 375 εκατ. στερλινών (595 εκατ. δολ.) ή 32,6 πένες ανά μετοχή, έναντι κερδών 712 εκατ. στερλινών ένα χρόνο νωρίτερα. Οι οικονομολόγοι ανέμεναν, κατά μέσο όρο, ζημίες 312 εκατ. στερλινών.
«Η παρατεταμένη φύση της παγκόσμιας επιβράδυνσης καθιστά το εμπορικό περιβάλλον το δυσκολότερο που έχουμε αντιμετωπίσει ποτέ», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΒΑ, Ουίλι Ουόλς. «Οι συνθήκες στην αγορά παραμένουν δύσκολες, καθώς δεν διαφαίνεται άμεση βελτίωση», συμπλήρωσε.
Η αεροπορική βιομηχανία «εξακολουθεί να αντιμετωπίζει πολύ δύσκολες εμπορικές συνθήκες, με σημαντική αβεβαιότητα σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η εταιρεία.
Οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση 2,7% στα 8,92 δισ. στερλίνες, αλλά το κόστος των καυσίμων ανήλθε σε περίπου 3 δις. στερλίνες (αυξημένο κατά 45% από το προηγούμενο έτος λόγω της ενίσχυσης των τιμών των καυσίμων και της αποδυνάμωσης της στερλίνας). Η εταιρεία ανακοίνωσε πως δεν θα καταβάλλει μέρισμα για τη χρήση 2008.
Μεσούσης της παγκόσμιας χρηματοοικονομικής κρίσης, οι διεθνείς αερομεταφορείς προχωρούν σε περικοπές πτήσεων και προορισμών, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν την κάμψη της ζήτησης. Η ΒΑ εξακολουθεί να πραγματοποιεί περικοπές θέσεων εργασίας. Ήδη 2.500 θέσεις έχουν περικοπεί από το περασμένο καλοκαίρι. Η εταιρεία δέχτηκε ιδιαίτερα ισχυρό πλήγμα από τη μείωση των πωλήσεων στη θέση business και την πρώτη θέση, από τις οποίες αντλεί μεγάλο ποσοστό των κερδών της.
Η ΒΑ βρίσκεται σε συνομιλίες με την ισπανική Iberia σχετικά με μια πιθανή συγχώνευση, στο πλαίσιο των προσπαθειών της να δημιουργήσει έναν αεροπορικό όμιλο με δύο στόλους και διπλή παρουσία στα χρηματιστήρια του Λονδίνου και της Μαδρίτης.