Τετάρτη 19 Αυγούστου 2009
Ρεκόρ πωλήσεων Ι.Χ. τον Αύγουστο
Για πρώτη φορά ύστερα από 8 μήνες η ελληνική αγορά αυτοκινήτου κατέγραψε αύξηση ρεκόρ 44,1% στο πρώτο 15ήμερο του Αυγούστου, καθώς ταξινομήθηκαν 14.523 νέα ΙΧ έναντι 10.076 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Μάλιστα όπως αναφέρει στην «Η» στέλεχος από την αγορά αυτοκινήτου περίπου 35.000 νέα ΙΧ ήρθαν άμεσα στη χώρα μας ακόμη και από άλλες αγορές της Ε.Ε. και βρίσκονται στο τελωνείο, ώστε να ταξινομηθούν με μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης!
Ανακατατάξεις
Σημαντικές ανακατατάξεις είχαμε στον πίνακα των πωλήσεων στο πρώτο 15ήμερο του Αυγούστου, καθώς οι εταιρείες που τόλμησαν και πρόσφεραν επιπλέον εκπτώσεις στους καταναλωτές πέραν της μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης και είχαν διαθέσιμα αυτοκίνητα «αναρριχήθηκαν» αρκετές θέσεις.
Αντίθετα οι εισαγωγικές εταιρείες που δεν προσέφεραν στους καταναλωτές επιπλέον εκπτώσεις είδαν τις πωλήσεις τους να κατρακυλούν. Όμως πέραν των δύο παραπάνω κατηγοριών υπάρχουν και οι εταιρείες με τα πολυτελή αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, κυρίως άνω των 2 λίτρων, που «χτυπήθηκαν» από τα πρόσφατα μέτρα που ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομίας και αφορούν στον έκτακτο ετήσιο φόρο ο οποίος κυμαίνεται από 150έως και 650 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου.
Τα στοιχεία
Το προσωρινό μέτρο της Μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης κατά 50% φαίνεται τελικά πως απέδωσε και τόνωσε τις πολύ χαμηλές πωλήσεις που σημείωνε η αγορά ΙΧ από τις αρχές του 2009. Μάλιστα οι περισσότερες εισαγωγικές εταιρείες στο πρώτο 15νθήμερο του Αυγούστου έχουν θετικό πρόσημο, ενώ στις πρώτες 5 θέσεις βρέθηκαν οι Opel, Toyota, Suzuki, Nissan και Audi αντίστοιχα.
Ωστόσο οι εταιρείες με τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων ήταν η SsangYong 390%, η Alfa Romeo 266%, η Land Rover 261%, η Porsche 211% και η Saab 202%. Οι εισαγωγικές εταιρείες με την μεγαλύτερη πτώση αντίστοιχα ήταν η Smart 40%, η Lexus 36,4%, η Mazda 33,5%, Citroen 23,6% και Hyundai 23,3%.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αναλυτικά στοιχεία των πωλήσεων ανά κατηγορία με κερδισμένη να αναδεικνύεται εκείνη των τετρακίνητων οχημάτων (SUV ? 4X4) η οποία κατέγραψε αύξηση 94,5% στο πρώτο 15νθήμερο του Αυγούστου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Μάλιστα κάποιες εισαγωγικές εταιρείες από 1 μόλις αυτοκίνητο που είχαν πουλήσει πέρσι κατάφεραν να ταξινομήσουν περισσότερα από 120 ίδια μοντέλα φέτος!
Ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε πως από τα 2.500 νέα SUV και 4X4 που ταξινομήθηκαν στο πρώτο 15νθήμερο του Αυγούστου μόλις τα 700 οχήματα αφορούσαν σε μοντέλα με κινητήρες άνω των 2 λίτρων, ενώ το μεγαλύτερο μερίδιο στη συγκεκριμένη αγορά κατέλαβαν τα τετρακίνητα οχήματα με κινητήρες από 1,3 έως 1,6 λίτρα με 1.300 ταξινομήσεις! Τα υπόλοιπα 500 νέα ΙΧ αφορούσαν σε μοντέλα με κινητήρες κυρίως 2 λίτρων.
Οι δύο όψεις...
Η ραγδαία αύξηση στην αγορά αυτοκινήτου έχει σίγουρα αναπτερώσει το ηθικό κάποιων υψηλόβαθμων στελεχών του κλάδου, ωστόσο υπάρχουν και κάποια άλλα στελέχη που διατηρούν τις επιφυλάξεις τους για τη διατήρηση της ανοδικής πορείας στην αγορά Ι.Χ.
Αλλωστε, όπως επισημαίνει στην «Η» υψηλόβαθμο στέλεχος του κλάδου: «Η πολύ μεγάλη αύξηση που σημείωσε η αγορά ΙΧ στο πρώτο 15ήμερο του Αυγούστου είναι πλασματική, καθώς πολλά από τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα είχαν παραγγελθεί τους προηγούμενους μήνες και έφθασαν στη χώρα μας αρχές Αυγούστου.
Παράλληλα όλες οι εισαγωγικές εταιρείες έσπευσαν να φέρουν όσον το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα στο τελωνείο για να επωφεληθούν από το μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης, με αποτέλεσμα να βρίσκονται αυτή τη στιγμή στα τελωνεία της χώρας περίπου 35.000 νέα ΙΧ!».
Το υπουργείο Οικονομίας, ωστόσο, ξεκαθάρισε πως τα αυτοκίνητα που βρίσκονται ήδη στο τελωνείο θα πρέπει να έχουν ταξινομηθεί έως τον Οκτώβριο (να έχουν βγάλει πινακίδες) αλλιώς δεν θα μπορούν να ωφεληθούν του μειωμένου Τέλους Ταξινόμησης.
Υπό αυτές τις συνθήκες κάποιες εταιρείες έχουν προβεί σε ταξινομήσεις νέων ΙΧ (πινακιδομένα) ώστε να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους τους και περιμένουν τις τελικές ανακοινώσεις που αφορούν στο μέτρο της απόσυρσης.
Μάλιστα όπως αναφέρει στην «Η» στέλεχος από την αγορά αυτοκινήτου περίπου 35.000 νέα ΙΧ ήρθαν άμεσα στη χώρα μας ακόμη και από άλλες αγορές της Ε.Ε. και βρίσκονται στο τελωνείο, ώστε να ταξινομηθούν με μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης!
Ανακατατάξεις
Σημαντικές ανακατατάξεις είχαμε στον πίνακα των πωλήσεων στο πρώτο 15ήμερο του Αυγούστου, καθώς οι εταιρείες που τόλμησαν και πρόσφεραν επιπλέον εκπτώσεις στους καταναλωτές πέραν της μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης και είχαν διαθέσιμα αυτοκίνητα «αναρριχήθηκαν» αρκετές θέσεις.
Αντίθετα οι εισαγωγικές εταιρείες που δεν προσέφεραν στους καταναλωτές επιπλέον εκπτώσεις είδαν τις πωλήσεις τους να κατρακυλούν. Όμως πέραν των δύο παραπάνω κατηγοριών υπάρχουν και οι εταιρείες με τα πολυτελή αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, κυρίως άνω των 2 λίτρων, που «χτυπήθηκαν» από τα πρόσφατα μέτρα που ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομίας και αφορούν στον έκτακτο ετήσιο φόρο ο οποίος κυμαίνεται από 150έως και 650 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου.
Τα στοιχεία
Το προσωρινό μέτρο της Μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης κατά 50% φαίνεται τελικά πως απέδωσε και τόνωσε τις πολύ χαμηλές πωλήσεις που σημείωνε η αγορά ΙΧ από τις αρχές του 2009. Μάλιστα οι περισσότερες εισαγωγικές εταιρείες στο πρώτο 15νθήμερο του Αυγούστου έχουν θετικό πρόσημο, ενώ στις πρώτες 5 θέσεις βρέθηκαν οι Opel, Toyota, Suzuki, Nissan και Audi αντίστοιχα.
Ωστόσο οι εταιρείες με τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων ήταν η SsangYong 390%, η Alfa Romeo 266%, η Land Rover 261%, η Porsche 211% και η Saab 202%. Οι εισαγωγικές εταιρείες με την μεγαλύτερη πτώση αντίστοιχα ήταν η Smart 40%, η Lexus 36,4%, η Mazda 33,5%, Citroen 23,6% και Hyundai 23,3%.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αναλυτικά στοιχεία των πωλήσεων ανά κατηγορία με κερδισμένη να αναδεικνύεται εκείνη των τετρακίνητων οχημάτων (SUV ? 4X4) η οποία κατέγραψε αύξηση 94,5% στο πρώτο 15νθήμερο του Αυγούστου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Μάλιστα κάποιες εισαγωγικές εταιρείες από 1 μόλις αυτοκίνητο που είχαν πουλήσει πέρσι κατάφεραν να ταξινομήσουν περισσότερα από 120 ίδια μοντέλα φέτος!
Ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε πως από τα 2.500 νέα SUV και 4X4 που ταξινομήθηκαν στο πρώτο 15νθήμερο του Αυγούστου μόλις τα 700 οχήματα αφορούσαν σε μοντέλα με κινητήρες άνω των 2 λίτρων, ενώ το μεγαλύτερο μερίδιο στη συγκεκριμένη αγορά κατέλαβαν τα τετρακίνητα οχήματα με κινητήρες από 1,3 έως 1,6 λίτρα με 1.300 ταξινομήσεις! Τα υπόλοιπα 500 νέα ΙΧ αφορούσαν σε μοντέλα με κινητήρες κυρίως 2 λίτρων.
Οι δύο όψεις...
Η ραγδαία αύξηση στην αγορά αυτοκινήτου έχει σίγουρα αναπτερώσει το ηθικό κάποιων υψηλόβαθμων στελεχών του κλάδου, ωστόσο υπάρχουν και κάποια άλλα στελέχη που διατηρούν τις επιφυλάξεις τους για τη διατήρηση της ανοδικής πορείας στην αγορά Ι.Χ.
Αλλωστε, όπως επισημαίνει στην «Η» υψηλόβαθμο στέλεχος του κλάδου: «Η πολύ μεγάλη αύξηση που σημείωσε η αγορά ΙΧ στο πρώτο 15ήμερο του Αυγούστου είναι πλασματική, καθώς πολλά από τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα είχαν παραγγελθεί τους προηγούμενους μήνες και έφθασαν στη χώρα μας αρχές Αυγούστου.
Παράλληλα όλες οι εισαγωγικές εταιρείες έσπευσαν να φέρουν όσον το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα στο τελωνείο για να επωφεληθούν από το μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης, με αποτέλεσμα να βρίσκονται αυτή τη στιγμή στα τελωνεία της χώρας περίπου 35.000 νέα ΙΧ!».
Το υπουργείο Οικονομίας, ωστόσο, ξεκαθάρισε πως τα αυτοκίνητα που βρίσκονται ήδη στο τελωνείο θα πρέπει να έχουν ταξινομηθεί έως τον Οκτώβριο (να έχουν βγάλει πινακίδες) αλλιώς δεν θα μπορούν να ωφεληθούν του μειωμένου Τέλους Ταξινόμησης.
Υπό αυτές τις συνθήκες κάποιες εταιρείες έχουν προβεί σε ταξινομήσεις νέων ΙΧ (πινακιδομένα) ώστε να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους τους και περιμένουν τις τελικές ανακοινώσεις που αφορούν στο μέτρο της απόσυρσης.